۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84945985
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بنیادعلوی برای ۲ پروژه درمانی مانه‌وسملقان ۷۰ میلیارد ریال هزینه کرد

بجنورد- ایرنا- نماینده بنیاد علوی در مانه‌وسملقان خراسان‌شمالی گفت: این نهاد در سالجاری برای ساخت درمانگاه و مرکز جامع سلامت در روستاهای "خرتوت" و "زرد" این شهرستان ۱۱۰ هزار نفری ۷۰ میلیارد هزینه کرد.

غلامرضا رمضانیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت درمانگاه روستای خرتوت با متراژ ۵۲۴ متر از سال گذشته آغاز شده بود که چند ماه پیش مورد بهره برداری قرار گرفت و چهار هزار و ۷۷ نفر از روستاییان این منطقه از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شدند.

وی افزود: مرکز جامع سلامت روستای زرد این شهرستان نیز با هزینه کرد ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهد کرفت.

رمضانیان گفت: همچنین این نهاد سال گذشته بیش از پنج میلیارد ریال در قالب تجهیزات پزشکی به مراکز بهداشت جامع سلامت شهری و روستایی مانه و سملقان اهدا کرده است.

نماینده بنیاد علوی در مانه و سملقان یادآور شد: این کمک ها در راستای رسالت بنیاد علوی مبنی بر محرومیت زدایی با همکاری مسوولان حوزه بهداشت و سلامت شهرستان احصا و اهدا می شود.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   

مشارکت بنیاد علوی در ساخت نخستین بند لاستیکی

وی گفت: نخستین بند لاستیکی خراسان شمالی برای تامین آب یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان مانه و سملقان همزمان با هفته دولت سالجاری با مشارکت بنیاد علوی به بهره برداری رسید.

رمضانیان افزود: برای این طرح  ١٨۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که بیش از ۳۴ میلیارد ریال آن با مشارکت بنیاد علوی تامین شد.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

آشخانه مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha