۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84954780
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اصفهان حائز ۲ رُتبه برتر در بین پارک‌های علم و فناوری کشور شد

اصفهان - ایرنا - شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حائز ۲ رُتبه برتر در بین پارک‌های علم و فناوری کشور در زمینه‌های "طرح دستیار فناوری" و "برگزاری تور فناوری" شد.

به گزارش ایرنا، پارک‌های علم و فناوری برتر کشور روز یکشنبه در مراسم نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی و تجلیل شدند که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در بین پارک‌های برتر قرار گرفت.

از نظر "برگزاری تور فناوری"، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک‌های علم و فناوری خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان نیز برتر شناخته شدند.

همچنین در زمینه "طرح دستیار فناوری" شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک دانشگاه فردوسی مشهد و پارک استان فارس جزو پارک های برتر معرفی شدند.

همزمان با این مراسم از تاثیرگذارترین چهره‌ها در زمینه توسعه فناوری و نوآوری کشور نیز تجلیل شد که در میان آنها ۲ نفر از اصفهان بودند.

حمید مهدوی رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی و حسین حدیدی مدیر پیشین مراکز رشد واحدهای فناور شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و مدیر فعلی نوآوری، امورفناوری و کارآفرینی دانشگاه اصفهان در این مراسم بعنوان افراد تاثیرگذار در توسعه فناوری و نوآوری در پارک‌های علم و فناوری تقدیر شدند.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امروز در ۲ شاخص نیز مورد تقدیر قرار گرفت که شامل فروش محصولات دانش بنیان و اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی و مشارکت آنها در تاسیس شرکت‌ها و کسب و کارهای دانش بنیان است.

احسان یزدیان افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مُبدع و پیشتاز ایجاد پارک‌های علم و فناوری در کشور بوده و دانش مدیریت پارک های علم و فناوری در آن نهادینه شده است.

وی پیشگامی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمینه پارک‌های علم و فناوری، تنوع و تکثر شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در آن و مجاورت با دانشگاه صنعتی اصفهان را از جمله عوامل موفقیت این مرکز در کسب رُتبه‌های برتر در زمینه برگزاری تور فناوری و اجرای طرح دستیار فناوری عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: چهره‌های تاثیرگذار در زمینه توسعه فناوری و نوآوری نیز بدلیل خدمات و تجربه‌هایی که در سال‌های گذشته در شکل گیری و توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در اصفهان داشتند، انتخاب شدند.

آیین نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با حضور وزیر علوم، سورنا ستاری معاون پیشین علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییسان پارک های علم و فناوری کشور در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بعنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور و یکی از زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ به‌طور جدی با راه‌اندازی نخستین مرکز رشد آغاز کرد.
در این شهرک علمی و تحقیقاتی، حدود ۶۱۲ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر است که توانسته‌ برای بیش از هشت هزار نیروی انسانی خلاق و نوآور اشتغال ایجاد کند؛ این کسب‌وکارها، گردش مالی بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومانی را برای اقتصاد دانش‌بنیان به ارمغان آورده است.

اصفهان بعنوان استان پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری که نخستین زمینه‌های رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را به وجود آورد حدود ۱۰ درصد از واحدهای فناور و دانش‌ بنیان کشور را در خود دارد و دومین استان کشور در این زمینه است.

سه پارک علم و فناوری، بیش از ۱۰ مرکز رشد فناوری و بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در این استان فعالیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha