۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85215664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری «فن‌نما» در اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان از برگزاری نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری «فن‌نما» از ۱۰ تا ۱۲ مهر امسال در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید ابراهیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هدف از اجرای این برنامه علمی که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار می‌شود، ایجاد ارتباطات اقتصادی در زیست‌ بوم فناوری در مقوله‌های محیط زیست، کشاورزی و امنیت غذایی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت ساختمان، صنایع خلاق، ماشین‌سازی، صنعت فولاد، سلامت و فناوری‌های زیستی است.

وی با بیان اینکه اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریالی بصورت مستقیم و غیرمستقیم برای برگزاری این رخداد لازم است، اضافه کرد: در این نمایشگاه پاویون‌های(سَرا) گوناگون با موضوع تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری، مباحث علمی و تحقیقاتی، شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌ها، رسانه و انتشارات و صادرات و واردات خواهیم داشت.

به گفته ابراهیمی، برای برگزاری این نمایشگاه بودجه اختصاصی در نظر گرفته‌ایم و به غیر از آن قراردادی یکصد میلیارد ریالی برای مشارکت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز لحاظ شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اصفهان با اشاره به انعقاد قرارداد با ۳۲ شرکت دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه و احتمال مشارکت یکصد شرکت تا روز برگزاری این رویداد علمی تصریح کردد: با کشورهایی از جمله کره‌ جنوبی، عراق و عمان برای حضور در این رویداد علمی رایزنی کرده و از سوی دیگر دعوت از شهرهای خواهرخوانده اصفهان را هم در دستور کار قرار داده‌ایم.

ابراهیمی با بیان اینکه عزم شهرداری برگزاری سالانه این نمایشگاه است، تصریح کرد: مشارکت سایر نهادها برای این مهم ضروری و مفید خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اصفهان بعنوان استان پیشتاز در عرصه علم و فناوری با سهم بیش از ۹ درصدی از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور، رُتبه دوم را از این لحاظ در بین استان‌ها دارد و سهم اقتصاد دانش بنیان در این خطه حدود ۲.۵ درصد و بیشتر از میانگین کشوری است.

همچنین این استان نخستین و تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور را در خود دارد که ایده ایجاد پارک‌های علم و فناوری از آن از سال ۱۳۸۰ شکل گرفت و امروزه این شهرک در سایه حمایت دولت و تلاش فناوران و بخش خصوصی، یکی از بزرگترین مجموعه‌های دانش بنیان ایران با حدود ۷۰۰ واحد و شرکت فناور و دانش بنیان محسوب می‌شود.

شهر تاریخی اصفهان هم‌اکنون با شهرهای شیان چین، کوالالامپور مالزی، فلورانس ایتالیا، یاش رومانی، بارسلون اسپانیا، ایروان ارمنستان، کویت، فرایبورگ آلمان، هاوانا کوبا، لاهور پاکستان، سن پترزبورگ روسیه، داکار سنگال، بعلبک لبنان و نجف عراق عقد خواهرخواندگی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha