استاندار تهران: از ظرفیت‌های ملی برای رفع مشکلات شهرستان دماوند استفاده می‌کنیم +فیلم

دماوند - ایرنا - استاندار تهران در جمع معتمدان محلات شهرستان دماوند با بیان اینکه از ظرفیت‌های ملی برای رفع مشکلات شهرستان دماوند استفاده می‌کنیم گفت: برخی از مسائل و موضوع‌های شهرستان دماوند از گذشته تغییری نکرده و باید برای آنها تصمیم‌های جدیدی اتخاذ شود.

به گزارش ایرنا ، علیرضا فخاری، استاندار جدید تهران روز جمعه به منظور دیدار با مسئولان و معتمدان شهرستان دماوند در محل فرمانداری دماوند حضور پیدا کرد.

این نخستین حضور رسمی فخاری به عنوان استاندار تهران به شهرستان دماوند است. در این دیدار، مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف شهرستان دماوند مطرح و بررسی شد.

استاندار تهران به همراه رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، سادات مدیر کل امنیتی استانداری تهران، ائمه جمعه شهرستان، موسوی مدیر کل امور روستایی استانداری تهران به منظور دیدار معتمدان شهرستان دماوند در محل فرمانداری دماوند حضور پیدا کرد.

فخاری در این دیدار اظهار داشت: برخی مسائل و موضوع‌های شهرستان دماوند که از گذشته تغییری نکرده و مشکلاتی را ایجاد نموده که میتوان به حوزه حمل و نقل، مساکن مهر، توسعه جمعیت و توسعه شهرستان در بخش های مختلف اشاره کرد، باید برای آنها تصمیم‌های جدیدی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: در آمایش حوزه شهرستان، چه میزان کار شده و چه اولویت هایی داریم و برآوردهای ما چیست، منابع و ظرفیت های مردمی را بشناسیم و توجه به بخش خصوصی در جبران کسری ها و همچنین ایجاد اشتغال مدنظر قرار گیرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: از حضور نماینده مردم در مجلس برای اجرا و نظارت بر قوانین بهره لازم و کامل را خواهیم برد و از ظرفیت‌های ملی برای رفع مشکلات شهرستان دماوند استفاده می‌کنیم.

این مقام مسئول بیان داشت: مطالعه سه طرح پروژه کمربندی جنوبی دماوند و تکمیل جاده سرهار باید به طور جدی در برنامه‌ها مد نظر قرار گیرد تا مشکلات بار ترافیکی شهر دماوند حل شود.

فخاری تاکید کرد: اتصال و تکمیل پروژه محور کیلان - ایوانکی می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی در جنوب شهرستان دماوند فراهم کند.

وی افزود: منطقه ویژه گردشگری و توسعه شهرک های صنعتی با برنامه مشخص و توجه به ظرفیت های کشاورزی شهرستان مدنظر قرار گیرد که لازمه تحقق همه این موارد داشتن ظرفیت و تقویت آن است.

عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دماوند در سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود

استاندار تهران: از ظرفیت‌های ملی برای رفع مشکلات شهرستان دماوند استفاده می‌کنیم

رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند نیز در این نشست اظهار داشت: با اولویت‌بندی از نقاط مختلف شهرستان دماوند، توانسته‌ایم برخی انتظارات را انجام دهیم؛ در دولت مردمی اتفاقات خوبی در شهرستان دماوند در حال انجام است و پیگیر بسیاری از مسائل هستیم؛ بحث فاضلاب شهری که یکی از معضلات دماوند و رودهن و مسکن مهر مهرآباد بود که برای تصفیه‌خانه کلنگ‌زنی انجام شده و سعی می‌کنیم تا پایان سال در مسکن مهر مهرآباد به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: بودجه فاضلاب شهری برای شهر رودهن تخصیص شده است؛ در شهر دماوند نیز با وجود مسائل و مشکلات زیست محیطی زمین تصفیه‌خانه فاضلاب شناسایی شد و بودجه اختصاص داده شده که در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی را آغاز به کار خواهیم کرد.

این مقام مسئول در خصوص آسفالت محورهای مواصلاتی روستایی شهرستان دماوند گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است؛ همچنین یکی از موضوعات مهم بحث کمربندی منطقه گیلاوند بود که خوشبختانه مشاورین طرح کارشان را آغاز کردند و امیدواریم سال آینده کار را آغاز کند.

طاهرخانی با اشاره به اینکه تخصیص زمین برای آرامستان در شهر آبسرد و در شهر دماوند انجام شده، افزود: در شهر دماوند زمینی حدود ۱۰ هکتار اختصاص داده شده است و در آبسرد ۴ هکتار زمین تحویل شهرداری شد؛ در نقاط مسکن مهر مشکلات درمانی داشتیم که توانستیم پایگاه‌های سلامت را افتتاح کنیم و درمانگاه شهر کیلان پس از ۱۴ سال در حدود ۷۰ روز افتتاح شد.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: ۲۵ تخت بیمارستان سوم شعبان دماوند و شروع به کار سی تی اسکن در بیمارستان فاطمه زهرا(س) در چند روز آینده در دستور کار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان دماوند برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی یا بندر خشک باید در بحث گردشگری استان تهران به عنوان منطقه ویژه گردشگری شناخته شود، گفت: برای رفع مشکل آب منطقه لازم است، پیگیری انتقال حق آب از سدهای لار و نمرود برای شهرستان دماوند داشته باشیم.

وی افزود: در بحث روستاهایی که فاقد گازرسانی در شهرستان دماوند بودند ۱۰ روستا که تاکنون سه روستا گازرسانی شده و تلاش داریم تا پایان سال ۷ روستای دیگر نیز گازرسانی شود.

لازم به ذکر است، استاندار تهران به همراه مسئولان استانی و شهرستانی به مقام شامخ شهدای گمنام شهر دماوند ادای احترام کردند و در جمع نمازگزاران حضور یافتند.

شهرستان دماوند در شمال شرق استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha