فعالان فرهنگی با فروکش کردن اغتشاشات خلاهای موجود را بررسی کنند

رشت - ایرنا - مسئول آموزش اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به فروکش کردن اغتشاشات، فعالان فرهنگی و افسران جنگ نرم ضمن بررسی خلاهای موجود نسبت به آسیب شناسی آن اهتمام جدی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام «محمد حاجی اسماعیلی» روز جمعه در کارگاه آموزشی ظرفیت های جهاد تبین در فاطمیه در شهرستان رضوانشهر تشریح کرد: بیش از ۱۱۰ شهر تلفیقی شیعه و اهل سنت در سطح کشور وجود دارد که تشیع و تسنن در این مناطق با وحدت و یکدلی در کنار هم زندگی می کنند.
وی اغتشاشات اخیر را تلنگر جدی برای نهادهای فرهنگی و امنیتی عنوان کرد و گفت: زن در این اغتشاشات به عنوان محور اصلی از سوی رسانه های معاند مورد سوءاستفاده قرار گرفته و با القاء شعار زن، زندگی، آزادی موضوع را دنبال می کردند.
این مسئول فرهنگی کشور در ادامه بیان کرد: در اتفاقات و حوادث اخیر آیات سوره احزاب جای بررسی دارد و نهادهای فرهنگی باید در این راستا اهتمام جدی داشته باشند.
حاج اسماعیلی افزود: یکی از اهداف و امیدهای دشمن در این اغتشاشات، ایجاد جنگ مذهبی و فرقه ای است وبا توجه به اینکه در بعضی از مناطق کشور همانند سیستان و بلوچستان و کردستان شاهد تمرکز اهل سنت هستیم، دشمن در این مناطق با استفاده از امکانات رسانه ای و شبکه های اجتماعی مختلف این اهداف را دنبال می کند.
مسئول آموزش اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: جنگ مذهبی خانمان سوز خواهد بود و برای استمرار وحدت و یکپارچگی راهی جز مبارزه با طاغوت وجود ندارد.
حاج اسماعیلی بیان کرد: امروز در سطح جهان اسلام سربلند هستیم، چون برای اقرار و استمرار نظام جمهوری اسلامی در مقابل طاغوت و آمریکا ایستادگی کردیم و در جنگ سوریه هم ماهیت جریان داعش را برای جهان اسلام روشن و اعلام کردیم که داعش هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارد.
حاج اسماعیلی در انتها با اشاره به همراهی اهل سنت در پاسداشت و برپایی شعائر و مجالس اهل بیت (ع) افزود: اگر امروز شاهد همراهی اهل سنت در این خصوص هستیم این به برکت فرهنگ اهل بیت(ع) می باشد و چنانچه شاهد کمرنگ شدن موضوع باشیم باید رفتارهای خودمان را مورد بررسی قرار دهیم.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، دو بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و حدود نیمی از این جمعیت را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha