جولان یلدا در بلندای لبخند و نگاه کودکان بیمارستان اکبر مشهد

مشهد- ایرنا- برگزاری مراسم جشن شب یلدا در بزرگترین و مجهزترین بیمارستان فوق تخصصی کودکان شمال شرق کشور با نام اکبر در مشهد، لبخند شادی و امید را بر لبان کودکان بیمار این بیمارستان نشاند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ویژه برنامه جشن شب یلدا سه شنبه شب با حضور بیش از ۴۰ کودک بیمار بستری شده در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر به همراه والدین آنان و پرسنل این بیمارستان در مشهد برگزار شد.

اجرای تئاتر « خونه مادر بزرگه»، شعرخوانی توسط کودکان شرکت کننده در جشن، نمایش عروسکی و اهدای جایزه از جمله برنامه های این جشن بود.

جولان یلدا در بلندای لبخند و نگاه کودکان بیمارستان اکبر مشهد

مسوول برگزاری جشن یلدا در بیمارستان اکبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۴۰ کودک بستری شده در بخش‌های اورژانس، جراحی، بیماری‌های عفونی، داخلی، ان.آی.سی.یو، گوارش، ریه، غدد و ایمونولوژی، به همراه والدینشان در این مراسم شرکت کردند.

نسیم سندی افزود: این جشن توسط کمیته تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد و گروه داوطلبان سفیران لبخند و به همت روابط عمومی و ریاست دانشگاه این دانشگاه و با هدف ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان بیمار و آشنایی آنان با شب یلدا در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر برگزار شد.

وی ادامه داد: فردا چهارشنبه نیز این جشن برای کودکان بخش سوختگی اطفال بیمارستان امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

جولان یلدا در بلندای لبخند و نگاه کودکان بیمارستان اکبر مشهد

پذیرش و ترخیص روزانه ۲۰۰ کودک بیمار در دوران شیوع آنفلوانزا

مسوول روابط عمومی بیمارستان اکبر با بیان این که بیشترین بیماران مربوط به مشکلات تنفسی و ریه است اظهار داشت: با آغاز فصل سرما و شیوع آنفلوآنزا این بیماری در بین کودکان نیز افزایش یافت به طوری که در این ایام روزانه ۲۰۰ کودک بیمار در بیمارستان پذیرش و ترخیص می شدند.

سید رضا ثریایی افزود: هم اکنون ۲۲۰ کودک بیمار در این بیمارستان بستری هستند.

جولان یلدا در بلندای لبخند و نگاه کودکان بیمارستان اکبر مشهد

به گزارش ایرنا، شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کرهٔ شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.

شب یلدا به میان غروب آفتاب ۳۰ آذر ماه (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در یکم دی ماه (نخستین روز زمستان) گفته می‌شود.

خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، معمولاً شامی فاخر و همچنین انواع میوه‌ها و رایج‌تر از همه هندوانه و انار را مهیا و دور هم سرو می‌کنند.

در این جشن سرو تنقلات، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی بزرگان خانواده برای دیگر اعضای فامیل و همچنین فال‌گیری با دیوان حافظ رایج است.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی فوق تخصصی اطفال اکبر از مراکز درمانی تخصصی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سال ۱۳۹۶ توسط جمعی از شهروندان نیکوکار در همراهی با خانواده نیکوکار "علیزاده" در فضایی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha