رییس دانشگاه سمنان: نقش نخبگان جامعه در تصمیم‌سازی راهبردی پررنگ شود

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه سمنان گفت: نقش نخبگان جامعه در تصمیم‌سازی راهبردی با تعریف ساز و کار بیش از پیش پررنگ شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود نصیری زرندی روز چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ابراز داشت: نخبگان دارای ویژگی‌های منحصر به فرد هستند و در تحولات جامعه نقشی موثر و تعیین‌کننده دارند و باید استفاده از این ظرفیت مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: نخبگان سرمایه‌های یک جامعه هستند و باید با همراهی و استفاده از نخبگان برای توسعه و اعتلای کشور تلاش کرد.

وی بیان کرد: توجه به نخبگان طی سال‌های گذشته در حد مطلوب نبوده است و اکنون ضرورت دارد با همراهی دولت سیزدهم زمینه توسعه با همراهی نخبگان و دانشمندان میسر شود.

تحصیل ۷۰ هزار دانشجو در استان سمنان

رییس دانشگاه سمنان تصریح کرد: ۷۰‌هزار دانشجو، چهار هزار و ۶۰۰ هیات علمی شامل یکهزار و ۷۰۰ عضو ثابت و ۲هزار و ۹۰۰ عضو حق‌التدریس در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به قدمت ۵۰ ساله دانشگاه سمنان و معرفی این دانشگاه به عنوان مادر دانشگاه در استان سمنان افزود: دانشگاه سمنان دارای ۴۰۰ هیات علمی، ۱۴ هزار دانشجو و ۱۷ دانشکده است.

وی بیان کرد: ۱۱ دانشگاه در کشور دارای پارک علم و فناوری است و دانشگاه سمنان جزو دانشگاه‌های صاحب پارک علم و فناوری است.

رییس دانشگاه سمنان افزود: هفت استاد دانشگاه سمنان جزو استادان یک درصد استناد جهانی هستند.

نصیری تصریح کرد: بر اساس رتبه بندی آی سی رتبه پژوهشی دانشگاه سمنان در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه ۱۲ قرار دارد و این آمار نشان‌دهنده توانمندی اعضای هیات علمی این دانشگاه است.

رییس دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: دانشگاه سمنان در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه بیستم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در راستای تحقق عملی و کارآمد رویکردهای تحولی مجلس یازدهم، اصلاح نظام حکمرانی مبتنی بر چهار اصل کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی اداره امور کشور پایه ریزی شد و به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و تجربه کلیه صاحبنظران، اندیشمندان و محققان کشور برای مسئله‌شناسی، معرفی و مدل سازی‌های عملیاتی و پیشران در فرآیندهای تصمیم‌سازی، قانونگذاری و نظارت مبتنی بر رعایت اولویت‌های حکمرانی نو و مردمی‌سازی امور مختلف، طرح ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی در سطح استان ها و کلانشهرها تصویب و اقدام شده است.

این شبکه متشکل از نخبگان، دانشگاهیان و خبرگان اجرایی واجد شرایط هر استان به عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است که با مدیریت غیرمتمرکز و استقرار در مراکز استانی، بر اساس دستورالعمل ابلاغی، اهداف مدنظر را محقق می‌کنند.

محمد فرهادی رییس دبیرخانه عضو شورای راهبردی اندیشکده های حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در استان سمنان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha