۸۴ متخصص دانشگاه صنعتی شاهرود در صنایع استان سمنان مشغول به کار شدند

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: ۸۴ نفر نیروی متخصص این دانشگاه بر پایه تقاضای ۲۹ واحد صنایع استان سمنان طی یکسال گذشته مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی ایزدی‌فر روز دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش افزود: ۱۰۳ نفر از کارجویان دانش‌آموخته این دانشگاه طی یک سال گذشته به واحدهای صنایع و تولیدی استان سمنان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه درخواست نیروی مورد نیاز صنایع در سامانه مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی ثبت می‌شود، ابراز کرد: کارجویان پس از ثبت نام در این سامانه و نیز بررسی اعضای هیأت علمی دانشگاه به صنایع تقاضا کننده معرفی می‌شوند.

۸۴ متخصص دانشگاه صنعتی شاهرود در صنایع استان سمنان مشغول به کار شدند

ایزدی‌فر با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته ۳۵ قرارداد در حوزه پژوهش منعقد شد، بیان کرد: ارزش این قراردادها ۱۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بود که نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی بیش از ۶۸ درصد رشد داشت.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه درآمد اختصاصی حوزه پژوهش طی یکسال گذشته بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بود، ادامه داد: حوزه دانشجویی ۳۷۲ میلیون تومان، حوزه خدمات سه میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان و حوزه آموزش بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان طی این بازه زمانی درآمد کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه درآمد آزمایشگاه‌های تحقیقاتی این دانشگاه از آبان سال گذشته تاکنون یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان بود، افزود: این میزان درآمد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته بیش از ۷۹ درصد افزایش یافت.

ایزدی‌فر از پایان ۳۲ قرارداد این دانشگاه با واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: ارزیابی سه اختراع و یک حق امتیاز(پتنت)، ارائه پنج محصول شرکت دانش بنیان و ایجاد ۳۹ فرصت مطالعاتی در حوزه صنعت از دیگر فعالیت‌های یک سال گذشته است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود به فعالیت این دانشگاه در حوزه کتاب و انتشارات اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۹۰۰ جلد کتاب چاپ شده طی یکسال گذشته به صورت اینترنتی به فروش رسید.

به گفته وی، ۱۳ عنوان کتاب طی همین بازه زمانی در دانشگاه صنعتی به چاپ رسید.

ایزدی‌فر با بیان اینکه ۱۴ عضو هیأت علمی این دانشگاه با شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد پارک علم و فناوری استان سمنان همکاری دارند، افزود: ۶۲ دانشجو در مرکز رشد این پارک مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۹ مقاله برتر علمی و پژوهشی طی یکسال گذشته به پایگاه «اسکوپوس» ارسال شده است، ادامه داد: ارسال ۳۴۵ مقاله به سامانه گزارش استنادی مجلات علمی (JCR) و همچنین ۲۲۵ مقاله به صورت کنفرانسی طی این بازه زمانی ارایه شد.

ایزدی‌فر ارتباط با سازمان‌ها و واحدهای صنعتی به منظور گرفتن طرح پژوهشی را ضروری خواند و ابراز کرد: برای گرفتن طرح‌های پژوهشی باید نشست‌های مشترکی به طور مستمر با سازمان‌ها و مسوولان واحدهای صنعتی برگزار شود.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه پژوهش و فناوری موتور پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی است، افزود: دانشگاه‌ها نقش به سزایی در تحقق این امر دارند.

۸۴ متخصص دانشگاه صنعتی شاهرود در صنایع استان سمنان مشغول به کار شدند

این آیین با تجلیل از نخبگان و پژوهش‌گران برتر دانشگاه صنعتی شاهرود پایان یافت.

دانشگاه صنعتی شاهرود دارای چهار پردیس، ۱۴ دانشکده و بیش از ۱۰ هزار دانشجو و ۳۵۲ عضو هیأت‌ علمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha