امسال ۱۶ اندیشکده‌ استانی حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس ایجاد می‌شود

سمنان- ایرنا- عضو شورای راهبردی اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۱ اندیشکده‌ قانون‌گذاری و حکمرانی در ۳۱ استان کشور برنامه‌ریزی شده است که تا پایان امسال شمار اندیشکده‌های بهره‌برداری شده به عدد ۱۶ می‌رسد.

محمد فرهادی روز چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: اکنون اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در پنج استان افتتاح شد و تا پایان امسال در ۱۱ استان دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: همیشه در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، این نقد وارد بوده است که چرا فقط از ظرفیت پژوهشگران و استادان شهر تهران بیشتر برای تصمیم‌گیری‌ها استفاده می شود و از ظرفیت بزرگ استادان و پژوهشگران در استان‌های دیگر کمتر استفاده می‌شود که اکنون با حمایتی که رییس مجلس شورای اسلامی انجام داد و همتی که مرکز پژوهش‌های مجلس به خرج داده است، با افتتاح اندیشکده‌ قانون‌گذاری و حکمرانی از ظرفیت نخبگان سراسر کشور استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در هر استان با حضور نخبگان و محوریت دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، و آزاد اسلامی، اندیشکده های حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی راه اندازی می شود و آنها با رصد و شناسایی مسائل و مشکلات را احصا کرده و در اختیار مرکز پژوهش های مجلس قرار می دهند.

این عضو شورای راهبردی اندیشکده های حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش های مجلس با راه اندازی این اندیشکده ها تلاش دارد که از ظرفیت استانی نخبگان برای شناسایی و رفع مشکلات هر منطقه استفاده کند، موضوعی که همواره به عنوان یک چالش در حوزه مجلس به شمار می رفت.

با حضور دبیر اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، پنجمین مرکز اندیشکده حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی کشور در استان سمنان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، در راستای تحقق عملی و کارآمد رویکردهای تحولی مجلس یازدهم، اصلاح نظام حکمرانی مبتنی بر چهار اصل کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی اداره امور کشور پایه ریزی شد و به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و تجربه کلیه صاحبنظران، اندیشمندان و محققان کشور برای مسئله‌شناسی، معرفی و مدل سازی‌های عملیاتی و پیشران در فرآیندهای تصمیم‌سازی، قانونگذاری و نظارت مبتنی بر رعایت اولویت‌های حکمرانی نو و مردمی‌سازی امور مختلف، طرح ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی در سطح استان ها و کلانشهرها تصویب و اقدام شده است.

این شبکه متشکل از نخبگان، دانشگاهیان و خبرگان اجرایی واجد شرایط هر استان به عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است که با مدیریت غیر متمرکز و استقرار در مراکز استانی، بر اساس دستورالعمل ابلاغی، اهداف مدنظر را محقق می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha