۴۸۴ بیمار خاص خراسان جنوبی از خدمات حمایتی برخوردار شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۴۸۴ بیمار این استان با ثبت‌نام در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج که آبان امسال در کشور راه‌اندازی شد، از خدمات این صندوق برخوردار شده‌اند.

علی اربابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت سیزدهم با هدف تامین مالی مطلوب خدمات درمانی، دارو و کالاهای سلامت‌محور برای بیماران خاص و صعب‌العلاج و ارتقای پوشش بیمه‌ای آنها، صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را در سازمان بیمه سلامت ایران تشکیل داده است.

وی خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج سوم آبان امسال رونمایی شد و ۲۶ بیماری به عنوان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج زیر پوشش این صندوق قرار گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بیماران مبتلا به این نوع بیماری‌ها می‌توانند از تعهدات سازمان‌های بیمه گر در پوشش خدمات درمانی، دارو و کالاهای سلامت‌محور مرتبط با بیماری و خدمات بازتوانی، توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای که به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد، استفاده کنند.

وی افزود: بیماران خاص و صعب‌العلاج با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه "شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران" و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می‌کنند از مزایای این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

اربابی گفت: در این مدت ۵۴۶ میلیون ریال هزینه درمان این بیماران در استان از سوی صندوق مورد نظر پرداخت و از این طریق دغدغه هزینه‌های گزاف درمان از آنها و خانواده‌هایشان رفع شد.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌مندی از مزایای این صندوق منوط به ثبت‌نام بیماران خاص و صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت کشور است گفت: روزانه ۱۲ نفر از بیماران استان با ورود به این سامانه عملیات ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند و به نوعی نشاندار می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: براساس داده‌های موجود بیش از هزار و ۲۰۰ بیمار خاص و هزار و ۱۰۰ بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستند که از این تعداد هزار و ۱۰۰ نفر جزو بیماران خاص تالاسمی، هموفیلی، ام اس، کلیوی و پیوند اعضا محسوب می‌شوند.

وی گفت : همچنین ۹۲۷ بیمار مبتلا به سرطان در استان خراسان جنوبی داریم که براساس قواعد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌توانند در این صندوق عضو و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

اربابی تاکید کرد: همه این بیماران باید در صندوق عضو شوند تا صد درصد هزینه‌های آنان در بخش‌های دولتی و ۸۰ درصد هزینه‌ها در بخش خصوصی پرداخت شود.

وی افزود: بسته خدمتی در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج شامل پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: بیماران خاص و صعب‌العلاج برای بهره‌مندی از مزایا و خدمات این صندوق می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ثبت‌نام یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha