اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس سمنان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با بیان اینکه ٣٣۴ مدرسه تخریبی در استان وجود دارد، گفت: از محل سفر رییس جمهور به استان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی عصر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری گفت: استان سمنان آمادگی دارد تا برگزاری دوره ها و اردوهای پژوهشی، علمی و آموزشی کشوری را با وجود ظرفیت های مطلوب خود میزبانی کند.

وی گفت: سمنان به معنای واقعی یک استان فرهنگی است و بیش از ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت استان دانش آموز هستند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه درصد باسوادی استان از میانگین کشوری بالاتر است، ابراز داشت: افزایش رشته های درسی در دانشگاه فرهنگیان استان باعث شد تا با رشد تعداد دانشجو در این دانشگاه مواجه شویم که از وزیر آموزش و پرورش به این واسطه تشکر می کنم.

وی بیان کرد: از محل سفر رییس جمهور به استان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافت.

هاشمی ادامه داد: تعداد هشت پروژه آموزشی با ۲۰۹ کلاس درس توسط بنیاد برکت در استان در حال اجرا است و ۳۲ طرح آموزشی نیز از محل بنیاد برکت با ۲۳۲ کلاس درس اجرا شده و در حال بهره برداری است.

استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت لحاظ شاخص‌های پراکندگی و وسعت در توزیع اعتبارات آموزش و پرورش در سطح ملی، گفت: ساختمان در حال احداث اداره کل آموزش و پرورش استان بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با مساعدت اعتباری می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.

استان سمنان ١٣٠ هزار دانش‌آموز در حدود یکهزار و ١٠٠ واحد آموزشی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha