۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84987762
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۲ شهرک صنعتی مستعد تولید انرژی های خورشیدی در کشور شناسایی شد

قزوین - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ۹۲ شهرک صنعتی در کشور که مستعد تولید انرژی های تجدیدپذیر از جمله ساخت نیروگاه خورشیدی هستند، مورد شناسایی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رسولیان روز سه شنبه در همایش ایجاد نیروگاه های خورشیدی در شهرک های صنعتی که در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد، افزود: پنج هزار هکتار سقف سوله واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی کشور برای تولیدی انرژی های خورشیدی در کنار نیروگاه های کوچک مقیاس (CHP) می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در کنار این مورد، فضاهای مازاد در شهرک های صنعتی و ایجاد شهرک های انرژی که در سفر ریس جمهور در قزوین ایجاد آن مصوب شد نیز زمینه خوبی برای تولید انرژی های تجدیدپذیر به شمار می رود و دولت نیز در این زمینه مشوق و تسهیلات خوبی برای متقاضیان فراهم آورده است.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با صندوق محیط زیست نیز توافق شده تا بخشی از تامین مالی مربوط به سرمایه گذاری های انرژی های تجدیدپذیر فراهم شود.

رسولیان به همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت نیرو در راستای تولید انرژی های تجدیدپذیر با استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی اشاره کرد و اظهار داشت: با وزارت نیرو نیز برای مشارکت در تولید ۱۴ هزار مگاوات انرژی برق تفاهم نامه داریم.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه رشد سرمایه گذاری برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی ضروری و اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: با مشاهده آلودگی های هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی مانند تهران و قزوین به ضرورت سرمایه گذاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر پی می بریم.

رسولیان افزود: از سوی دیگر در زمینه تامین انرژی برق واحدهای تولیدی در برخی ایام سال از جمله تابستان دچار مشکل هستیم که باعث تعطیلی موقتی بعضی از واحدهای صنعتی و ایجاد خسارت به آنها می شود، بنابراین باید در حوزه توسعه تولید انرژی شاهد سرمایه گذاری بیشتری باشیم و این بستر در شهرک های صنعتی کشور فراهم شده است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنین گفت: با ایجاد شهرک های انرژی نیز بستر و زیرساخت لازم برای جذب سرمایه گذاران در زمینه تولید انرژی های تجدیدپذیر فراهم شده است و در همین رابطه به زودی شاهد عملیاتی شدن ساخت شهرک انرژی قزوین که از مصوبات سفر رئیس جمهور است، خواهیم بود.

وی افزود: زیرساخت های لازم در شهرک های انرژی از سوی شرکت های شهرک های صنعتی برای جذب سرمایه گذاران فراهم می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha