دانشگاه فرهنگیان به تنهایی پاسخگوی تامین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش نیست

شهرکرد- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بی‌مهری‌هایی که در سال‌های گذشته نسبت به آموزش و پروش و دانشگاه فرهنگیان شد،گفت: دانشگاه فرهنگیان به تنهایی پاسخگوی تامین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش نیست.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدتقی مبشری روز یکشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری افزود: در سال تحصیلی آینده وزارت آموزش و پرورش به ۶۰ هزار معلم نیاز دارد در حالی‌که خروجی سالانه دانشگاه فرهنگیان ۲۵ هزار نفر است و این دانشگاه به تنهایی پاسخگویی نیاز این وزارتخانه نیست و آموزش و پرورش باید از روش دیگر نیز برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود استفاده کند.

وی اظهار داشت:برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش نیاز است برنامه مدیریتی اجرا شود و نیازهای آموزش و پرورش احصا و دانشجومعلمان جدید جذب شوند.

مبشری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان سه هزار و ۷۴۱ نفر بود و هم‌اکنون این دانشگاه ظرفیت پذیرش ۲۵ هزار نفر دانشجو را دارد، گفت: دانشگاه فرهنگیان پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به جایگاه و نقش معلمی در تربیت انسان‌ها افزود:خداوند معلمان را همکار انبیا قرار داد تا با تاسی به انبیا و اولیا الهی در مسیر تعلیم و تربیت قدم بردارند و این افتخاری است که برگردن معلمان گذاشته شده است.

وی با اشاره به تهدیدها و تحریم‌های موجوددر کشور گفت: جوانان امروز با توان علمی خود تمام تحریم‌ها و فشارها را پشت سر گذاشتند و کشور را پیشرفت رسانده‌اند و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل و پیشرفت‌های قابل توجهی را برای کشور کسب کردند.

معاون آموزشی، فرهنگی، پژوهشی پردیس بحرالعلوم دانشگاه فرهنگیان شهرکرد نیز گفت: این دانشگاه دارای ۲ پردیس است که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یک‌هزار و ۵۳ دانشجو در رشته‌های آموزش ابتدایی، مشاوره، آموزش الهیات و نیازهای در حال تحصیل هستند.

محمد احمدی افزود: در این پردیس ۲۵۵ نفر دانشجو مهارت‌آموز مشغول تحصیل هستند.

وی کسب رتبه دوم گروه زبان و ادبیات فارسی در جشنواره تعالی، راه‌اندازی ۳۰ کانون و پنج انجمن علمی در این پردیس اشاره کرد و گفت: پردیس بحرالعلوم دانشگاه فرهنگیان شهرکرد قطب زبان و ادبیات فارسی است و چهارمین جشنواره دانش آموزش محتوا در رشته زبان و ادبیات فارسی اواخر ماه جاری در این پردیس برگزار خواهد شد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هدف این دانشگاه تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی و تحویل این دانشجو معلمان به نظام آموزش و پرورش است.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله شاهسون افزود: آنچه مدنظر سازمان و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه است با جدیت پیگیری خواهیم کرد و اقدامات شایسته‌ای همچون گذشته در دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا،در این آیین از زحمات عبدالرضا فتاحی تقدیر و ذبیح‌الله کاوه به عنوان سرپرست دانشگاه فرهنگیان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha