۲۰ دی ۱۴۰۱، ۷:۵۴
کد خبر: 84993036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۳ هزار تن گندم به استان مرکزی وارد شد

۲۰ دی ۱۴۰۱، ۷:۵۴
کد خبر: 84993036
۷۳ هزار تن گندم به استان مرکزی وارد شد

اراک - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۷۳ هزار تن گندم از ابتدای سال جاری تاکنون از سایر استان‌های کشور به این استان وارد شد.

«غلامرضا ملکی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: واردات گندم به استان مرکزی در راستای اختلاط با گندم‌های تولیدی استان و افزایش کیفیت آرد وارد شده‌ و واردات این محصول تاپایان سال ادامه دارد.

وی ادامه داد: ۶۰ هزار تن گندم تولیدی استان مرکزی نیز امسال به سایر استان‌های کشور صادر شده‌ است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی یاد آور شد: ۱۹۶ هزار و ۵۲۰ کیلوگرم گندم امسال به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری و در سیلوهای این اداره کل ذخیره سازی شد.

ملکی گفت: خرید تضمینی گندم از ابتدای خردادماه سال جاری در استان مرکزی آغاز و به دلیل استقبال کشاورزان و دیررس بودن این محصول در برخی از مناطق استان، تا پایان آبان ماه تمدید شد.

وی ادامه داد: ۲۰ هزار نفر از گندمکاران استان مرکزی امسال محصول خود را به مراکز خرید تضمینی گندم اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی تحویل دادند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: موجودی و ذخایر گندم در سیلوهای ذخیره این محصول در استان اکنون کافی و مناسب است.

۶۷۰هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha