فرماندار دماوند: اقدام کمیته امداد در پرداخت زکات باید برای مردم شفاف‌سازی شود

دماوند - ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند گفت: اقدامات کمیته امداد در پرداخت زکات باید برای مردم شفاف‌سازی، بازگو و اطلاع رسانی شود تا مردم ضمن توجیه در جریان کار باشند تا با اشتیاق بیشتری کمک کنند.

به گزارش ایرنا، رضا طاهرخانی روز چهارشنبه در نخستین همایش شورای زکات شهرستان دماوند در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، افزود: خیران این شهرستان در همه حال و شرایط پای کار و کمک حال مسئولان هستند.

این مسئول با بیان اینکه یکی از یادگارهای امام خمینی (ره) کمیته امداد است، اظهار داشت: تنها جایی که مددجویان و قشر آسیب دیده جامعه هنگام استیصال و قطع امید از همه جا می‌توانند به آنجا مراجعه کنند، مجموعه کمیته امداد است.

وی با اشاره به اهمیت زکات خاطرنشان کرد: زکاتی که خیران پرداخت می‌کنند مستقیم در موارد عام المنفعه مانند تهیه جهیزیه، درمان، آموزش و مسکن مردم هزینه می‌شود.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: ضرورت دارد که آگاه سازی و اطلاع رسانی توسط کمیته امداد در مناطق مختلف به نحو احسن انجام شود.

مسئول شورای زکات استان تهران نیز در این همایش اظهار داشت: هرچند در شهرستان دماوند زکات واجب وجود ندارد اما سال گذشته در این شهرستان نزدیک به ۷۰ تن سیب جمع‌آوری و در این منطقه و شهرستان‌های دیگر ارسال و مددجویان منطقه از این نعمت برخوردار شدند.

حجت الاسلام سید کاظم ضیایی افزود: امسال نیز به کمک رئیس کمیته امداد این کار خیر انجام و سفره مددجویان در دماوند رنگین شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: خدا زکات را برای پاکی روح و روان واجب کرد و دومین دلیل برای وجوب زکات رزق زیاد و برکت مال است.

وی اضافه کرد: آثار بخشش و زکات مال پر برکت بوده و این اقدام خیر در دنیا و آخرت بی ثمر نخواهد بود.

ضرورت‌ ترویج و تبلیغات گسترده فرهنگ زکات در شهرستان دماوند

امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان دماوند نیز در این همایش با اشاره به اهمیت زکات گفت: محصولات باغی دماوند مانند سیب به عنوان زکات مستحب برای شهرستان‌های اطراف ارسال شده است، در تولید عسل و گردو نیز فروشندگان می‌توانند مقداری از تولیدات را به عنوان زکات مستحب به نیازمندان پرداخت کنند.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی افزود: تبلیغات زکات باید در سطح شهرها دیده و خیابان یا میدانی به نام زکات در شهر و روستاها نامگذاری شود و همچنین نقاشی و احادیث درباره زکات و نماز نیز در دیوارها نقش ببندد.

رئیس شورای زکات شهرستان دماوند اضافه کرد: آموزش و پرورش هم باید درباره نماز و زکات در مدارس اقدامات و تبلیغاتی انجام دهد و اصحاب رسانه نیز نسبت به این امور مهم تبلیغ کنند.

حجت‌الاسلام دماوندی ادامه داد: زکات به فقرا و نیازمندان، در راه ماندگان، مساکین، فی سبیل‌الله و همه امور خیر دیگر تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش شورای زکات شهرستان دماوند در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان برگزار و در این مراسم از مودیان زکات قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha