سامانه بارشی از اواخر وقت جمعه چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی به این استان از اواخر وقت جمعه خبر داد و گفت: این سامانه زودگذر است اما به سبب بارش برف و لغزندگی محورها هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

مهران چراغپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه ابتدا از شهرستان کوهرنگ وارد استان می‌شود و سپس در روز شنبه فراگیر شده و روز یکشنبه از استان خارج می‌شود.

وی ادامه داد: شدت فعالیت سامانه که به صورت برف و باران ظاهر می‌شود در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و بن پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این سامانه در مناطق جنوبی به پدیده مه‌گرفتگی و کاهش دید منجر می‌شود.

چراغپور در ادامه با اشاره به اینکه مردم چهارمحال و بختیاری صبح پنجشنبه روز سردی را تجربه کردند، اظهار داشت: بلداجی و بن هر کدام با ۱۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه‌های استان گزارش شدند.

وی تصریح کرد: همچنین دما در شهرکرد و کوهرنگ ۱۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، لردگان چهار درجه زیر صفر، بروجن ۱۲ درجه زیر صفر، فارسان ۱۱ درجه زیر صفر، شلمزار ۱۲ درجه زیر صفر، اردل ۶ درجه زیر صفر، دوآب صمصامی ۱۱ درجه زیر صفر و بازفت سه درجه زیر صفر ثبت شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha