لزوم استفاده از ظرفیت کارمندان برای جبران کمبود آموزش دهنده سوادآموزی در زنجان

زنجان – ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال بر اساس ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش فقط ۱۳۰ نفر آموزش دهنده نهضت سواد آموزی در استان داریم که برای جبران کمبود در این بخش نیاز است از ظرفیت کارمندان سایر دستگاه‌ها نیز در امر سواد آموزی استفاده شود.

علی اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رصد دقیق بی سوادان و افراد محروم از سواد پایه نیازمند همکاری دستگاههای مختلف هستیم تا با جذب این افراد در دوره های سوادآموزی، استان زنجان به وضعیت سفید در شاخص سواد برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، میانگین نرخ باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال این استان ۹۵.۱۶ درصد است که نزدیک ۰.۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: در میان شهرستان های استان، ابهر با نرخ ۹۷.۴۷ درصد و ماهنشان با نرخ ۸۷.۴۹ درصد بیشرین و کمترین نرخ باسوادی را دارند.

اسماعیلی اظهار داشت: نرخ باسوادی در شهرستان خرمدره ۹۷.۴ درصد، در شهرستان زنجان ۹۶.۴۷ درصد ، در شهرستان سلطانیه ۹۵.۲ درصد، در شهرستان طارم ۹۱.۱ درصد، در شهرستان خدابنده ۹۰.۸ درصد و در شهرستان ایجرود ۸۷.۴ درصد، است.

وی گفت: سهم ابلاغی استان برای جذب افراد در دوره های سواد آموزی در سال جاری تحصیلی چهار هزار و ۷۲۹ نفر است که شامل هزار و ۴۲۹ نفر برای دوره تحکیم(تثبیت و تعمیق سواد)، هزار و ۷۰۰ نفر برای دوره انتقال(معادل ششم ابتدایی) و هزار و ۶۰۰ نفر برای دوره سواد آموزی پایه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha