۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85001426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 بارش نزولات جوی در قزوین ۶۲ درصد کاهش یافت

قزوین - ایرنا - مدیرکل هواشناسی قزوین گفت: بارندگی های استان طی سال آبی جاری (از مهرماه امسال) با وجود بارش های قابل توجه نزولات جوی طی هفته جاری نسبت به میانگین بلند مدت با کاهش ۶۲.۴ درصدی همراه است.

یوسف شیخ الملوکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای سال آبی جاری (سال آبی هرساله از مهر تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود) ۴۱ میلی متر بارش تاکنون در سطح استان قزوین به ثبت رسیده که میانگین بلند مدت آن ۱۰۹.۱ میلی متر است.

به گفته وی، آمارها نشان می دهد در استان قزوین نسبت به میانگین بلند مدت ۶۸ میلی متر کاهش بارندگی داشته ایم.

شیخ الملوکی اظهار کرد: استان قزوین به لحاظ کاهش بارندگی ها در سال آبی جاری به نسبت میانگین بلند مدت پس از استان های گیلان و مازندران، در جای سوم قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین اضافه کرد: بارش های ثبت شده در سال آبی جاری نسبت به سال قبل نیز ۴۴.۹ میلی متر، معادل ۵۲.۳ درصد کاهش داشته است.

این مسوول یادآور شد: سال گذشته میزان بارندگی های ثبت شده در سطح این استان و در این بازه زمانی، ۸۵.۹ میلی متر بود.

وی با اشاره به بارش برف قابل توجه در نقاط مختلف استان قزوین طی هفته جاری از جمله ثبت ۱۹، ۱۵ و ۱۴ سانتی متری برف در شهرستان های آوج، تاکستان و قزوین، تصریح کرد: داده های هواشناسی نشان می دهد بارش های خوبی را در فصل زمستان شاهد خواهیم بود که امیدواریم با تحقق این مساله شاهد کاهش تنش های آبی در کشور، به خصوص در این استان برای سال آینده باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha