حدود ۳۶ هزار داوطلب در مازندران آماده رقابت در مرحله نخست کنکور سال ۱۴۰۲ شدند

ساری- ایرنا- نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان مازندران گفت: ۳۵هزارو ۸۷۹ داوطلب در این استان برای رقابت در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده‌اند.

رحمت عباس نژاد سرستی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آزمون در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان مازندران برگزار می شود.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۲ هزار و ۱۵۶ داوطلب زن و ۱۳ هزار و ۷۲۳ داوطلب مرد در شهرهای آمل، بابل، بابلسر،‌ بندپی شرقی،‌ بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، نوشهر، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمشهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت خواهند پرداخت.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان مازندران گفت: جمع کل در گروه ریاضی پنج هزارو ۷۰ داوطلب شامل یک هزار و ۸۴۰ زن و سه هزار و ۲۳۰ مرد، در گروه تجربی ۱۶هزار و ۸۶۹ داوطلب شامل ۱۱ هزار و ۱۰۴ زن و پنج هزار و ۷۶۵ مرد، در گروه انسانی نیز ۹ هزار و ۷۰۷ داوطلب شامل ۶ هزار و ۱۳۵ زن و سه هزار و ۵۷۲ مرد، در گروه هنر یک هزار و ۴۸۸ داوطلب شامل یک هزارو ۱۷۱ زن و ۳۱۷ مرد و در گروه زبان های خارجی ۲ هزار هزارو ۷۴۵ داوطلب شامل یک هزار و ۹۰۶ زن و ۸۳۹ مرد هستند.

عباس نژاد بیان کرد: جمع کل زنان در پنج گروه این آزمون ۲۲ هزار و ۱۵۶ داوطلب و مردان نیز ۱۳ هزار و ۷۲۳ داوطلب هستند.

وی ادامه داد: داوطلبان از آوردن لوازم غیرضروری و غیرقانونی از جمله موبایل و ماشین‌حساب به جلسه آزمون خودداری کنند و از قبل حوزه امتحانی خود را برای حضور به موقع در آزمون بشناسند، درب آزمون نیز ساعت ۷:۳۰ بسته می‌شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان مازندران با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۲ نوبت دی‌ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، گفت: در این آزمون تنها سوالات اختصاصی ارایه می‌شود و برای گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه، ریاضی و فنی و علوم ریاضی ۲ دفترچه، هنر و زبان‌های خارجی یک دفترچه در نظر گرفته شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha