۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85001183
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۲۴ هزار داوطلب در گیلان آماده رقابت در کنکور سراسری هستند

رشت - ایرنا- نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون سراسری گفت: افزون بر ۲۴ هزار داوطلب در این استان برای رقابت در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده‌اند.

دکتر ارسلان دمیرچی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۶۱ درصد از داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در گیلان زن و ۳۹ درصد مرد هستند، اظهار کرد: این آزمون در ۱۵ شهرستان استان پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰ هزار و ۸۷۵ نفر از داوطلبان کنکور سراسری نوبت اول در گیلان در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۲ هزار و ۱۹ نفر در گروه زبان‌های خارجی، سه هزار و هشت نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، هفت هزار و ۶۳۸ نفر در علوم انسانی و ۸۹۳ نفر در گروه آزمایشی هنر با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان تا فردا برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون فرصت دارند کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ منتشر شد اضافه کرد: آزمون سراسری نوبت اول کنکور سراسری پنجشنبه و جمعه هفته جاری همزمان با سراسر کشور در گروه‌های آزمایشی پنچ‌گانه برگزار خواهد شد. سازمان سنجش جزئیاتی از برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ اعلام کرد

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان با اشاره به برگزاری آزمون سراسری در ۲ نوبت " مرحله اول دی ماه جاری و نوبت دوم تیر ۱۴۰۲" اظهار کرد: شرکت علاقمندان در یک مرحله از آزمون سراسری اجباری است و در صورت شرکت در هر ۲ مرحله، بالاترین رتبه داوطلب محاسبه می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه داوطلبان به اطلاعیه‌های سازمان سنجش کشور خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان حتما کارت ورود به جلسه آزمون خود را کنترل کنند و در صورت ایراد به مراکز رفع نقص مستقر در شهرستان‌های محل برگزاری آزمون مراجعه کنند.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان بیان کرد: داوطلبان از آوردن لوازم غیرضروری و غیرقانونی از جمله موبایل و ماشین‌حساب به جلسه آزمون خودداری کنند و از قبل حوزه امتحانی خود را برای حضور به موقع در آزمون بشناسند، درب آزمون نیز ساعت ۷:۳۰ بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه کنکور سراسری امسال برای اولین بار در ۲ نوبت برگزار می شود آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت دی‌ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود اظهار کرد: در این آزمون تنها سووالات اختصاصی ارائه می‌شود و برای گروه آزمایشی علوم تجربی۳ دفترچه، ریاضی و فنی و علوم ریاضی ۲ دفترچه، هنر و زبان‌های خارجی یک دفترچه در نظر گرفته شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha