استاندار: سمنان سومین استان برتر کشور در احیای واحدهای راکد است

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: این خطه با احیای ۷۱ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، سومین استان برتر کشور پس از تهران و کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام خمینی(ره) استانداری ابراز داشت: ۱۴۸ واحد تولیدی راکد در زمان انتصابم به عنوان استاندار سمنان گزارش شد که طی ۱۶ ماه مسوولیت نه فقط واحد راکد اضافه نشد بلکه ۷۱ واحد دوباره به چرخه تولید بازگشت.

وی خاطر نشان کرد: با احیای ۷۱ واحد تولیدی راکد در استان سمنان، تاکنون هزار و ۷۰۰ شغل در زمینه‌های مختلف ایجاد شده است.

استاندار: سمنان سومین استان برتر کشور در احیای واحدهای راکد است

استاندار سمنان با بیان اینکه این خطه جزو استان‌های برتر کشور در جذب تسهیلات حمایت از تولید و تبصره ۱۸ است، ادامه داد: استان سمنان در شاخص ارتباط و تعامل مردمی در بین استان‌های کشور نیز رتبه نخست را از آن خود کرده است.

وی اظهار کرد: ۲۰۰ معتاد متجاهر در استان سمنان جمع‌آوری شدند و اکنون وضعیت استان مناسب است و در هوای سرد روزهای گذشته، کارتون خواب و معتاد متجاهر در خیابان‌های شهرهای استان سمنان دیده نشد.

هاشمی با بیان اینکه در انتصاب مدیران استان سمنان به کارگیری نیروهای انقلابی در بدنه کار مورد توجه بود، تصریح کرد: کار جهادی در دولت مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به منظور رفع مشکلات باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

استاندار سمنان با اشاره به بازدید از ۲۸۵ روستای استان سمنان طی ۱۶ ماه یادآور شد: این بازدیدها با ۴۹۱ مصوبه همراه بود که ۴۰۰ مصوبه آن تاکنون اجرایی شده و و ۹۱ مصوبه باقیمانده نیز در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: بیشترین خرید دام، بیشترین خرید گندم، پیگیری مصوبات سفر و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن و احیای واحدهای راکد با روحیه جهادی و کار جهادی محقق شده است.

استاندار سمنان یادآور شد: سهم استان سمنان از طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۶۰ هزار خانه است که از این تعداد ۳۰ هزار واحد مربوط به شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد مربوط به دیگر شهرستان‌های استان است.

وی تصریح کرد: در بیارجمند شاهرود و سرخه برای ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن مشکل زمین وجود داشت که این مشکل در بیارجمند رفع شد و سرخه نیز در مراحل نهایی رفع مشکل است.

ضرورت اهتمام ویژه مدیران در اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت

استاندار سمنان با تاکید بر جهاد تبیین و نقش اطلاع‌رسانی در اقناع افکار عمومی، افزود: مدیران باید با تعامل سازنده و موثر با رسانه دستاوردهای دولت را اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: بر این پایه، مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برگزاری تور خبرنگاری و گزارش عملکرد را از وظایف خود بدانند.

هاشمی ادامه داد: توجه ویژه به اطلاع‌رسانی و گزارش عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی در تعامل با رسانه‌ها از سوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به مدیران گوشزد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان علی رضا قربانی به عنوان مشاور استاندار در هماهنگی امور رسانه‌ای و مجتبی صفا به عنوان مشاور استاندار در امور فضای مجازی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha