شتاب‌گیری اجرای طرح‌های اقتصادی استان سمنان در سایه همت دولت سیزدهم

سمنان- ایرنا- تلاش برای تکمیل طرح‌های مهم اقتصادی مانند بیمارستان سوانح سوختگی و مرکز درمان سرطان، پل روگذر شهرک صنعتی، طرح آبرسانی به گرمسار و آرادان، ایجاد قطب دامپروری مهدیشهر و قرارداد تولید ۲هزار دستگاه اتوبوس در سمنان از جمله طرح‌های مهم اقتصادی دولت سیزدهم برای روشنای افق‌های توسعه در استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تکمیل طرح‌های اقتصادی و عام‌المنفعه موجب ارتقای سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی و نشاط آفرینی می‌شود که در استان سمنان این رویه مورد توجه است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود. این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه آخرین گزارش‌ها، ۱۷ درصد سهم اشتغال استان سمنان مربوط به بخش کشاورزی است و بخش صنعت و معدن ٣٧ درصد از اشتغال استان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است؛ بقیه سهم اشتغال این استان در بخش خدمات است.

ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر 

ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر یکی از مصوبه‌های سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور به استان سمنان و از طرح‌های مهم اقتصادی است که اکنون روزشمار بهره‌برداری از مرکز به‌نژاد دامی با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد گزارش شده و با تکمیل تجهیزات مرکز به بهره‌برداری می‌رسد. راه‌اندازی مرکز به‌نژاد دامی شتابدهنده برای تحقق مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان است.

راه‌اندازی مرکز به‌نژاد دامی جهاد دانشگاهی، طرح ملی و فناورانه است که امکانات مناسبی از لحاظ فضای فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاه و نیروی انسانی متخصص دارد که می‌تواند منجر به شتاب طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر شود.

به گفته کارشناسان، طرح‌های فناورانه مختلفی در حوزه اصلاح نژاد دام سبک در کشور تهیه و ارائه شد، اما طرح اصلاح نژاد و به‌نژاد دام گوسفند سنگسری از جانب جهاددانشگاهی استان سمنان جدا از اینکه یک طرح ملی است، دارای ویژگی های منحصر به این اقلیم و منطقه است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد دام سبک و به‌نژاد دامی در منطقه دربند شهرستان مهدیشهر به عنوان شتابدهنده طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر، پیرو مصوبه سفر رییس جمهور به استان در مرحله نهایی برای بهره‌برداری است.

محمدرضا صادقی با اشاره به پیشرفت قابل توجه در انجام طرح مطالعاتی پروژه ملی قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر که به وسیله جهاددانشگاهی استان سمنان انجام می شود، اظهار داشت: تجهیزات مورد نیاز مرکز به‌نژاد دامی خریداری شد و این مرکز در آینده نزدیک پس از تجهیز افتتاح می شود.

وی ادامه داد: پروژه ملی ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر به عنوان مصوبه سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان است و راه‌اندازی مرکز به‌نژاد دام سنگسری در راستای تامین زنجیره تحقق این راهبرد دنبال می‌شود.

وی افزود: حفاظت از این ژن و نژاد دامی و همچنین بحث آمیخته‌گری و معرفی یک نژاد برتر و بهتر، از ویژگی‌های طرح فناورانه و پیگیری ایجاد مرکز به‌نژاد دام سنگسری است. ایجاد قطب دامپروری در مهدیشهر در دست مطالعه است و جهاددانشگاهی استان سمنان وظیفه انجام مطالعات و ارائه طرح را بر عهده دارد.

صادقی افزود: دامپروری، برندسازی گوشت سنگسری، معرفی فرهنگ عشایر سنگسری، معرفی و رونق فروش صنایع دستی و ایجاد کشتارگاه‌ صنعتی، از جمله طرح‌هایی است که در اجرای طرح مهدیشهر قطب دامپروری دنبال می‌شود.

وی بر ضرورت توجه به ذخیره ژنتیکی دام سبک و سنگین در استان سمنان اشاره کرد و گفت: استفاده از تجربیات و دانش علمی جهاددانشگاهی در حوزه اصلاح نژاد دام سنگین مانند گاو و شتر نیز در استان سمنان پیگیری می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصاد استانداری سمنان با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه پایه در مرکز اصلاح نژاد دام سبک جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: ایجاد آزمایشگاه مرجع برای راه اندازی مرکز اصلاح نژاد دام سنگین در مرکز اصلاح نژاد دامی استان سمنان پیگیری می‌شود.

وی گفت: ایجاد بزرگترین مجتمع دامپروری پیرو مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان مبنی بر ایجاد طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر موجب اشتغالزایی برای یکهزار و ۴۰۰ نفر می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به این که در مجموع مجتمع دامپروری تولید بالغ بر ۱۲۰ هزار راس دام پیش بینی شده است ، نیازمند ۱۶ لیتر آب بر ثانیه در هر مجتمع هستیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تصریح کرد: ایجاد یک مجموعه دامپروری در قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر با تمام قوا در حال پیگیری است و تامین زیرساخت ها در ایجاد این مجتمع ها گام نخست محسوب می‌شود که در دست پیگیری و انجام است.

شتاب‌گیری اجرای طرح‌های اقتصادی استان سمنان در سایه همت دولت سیزدهم

طرح تولید ۲ هزار دستگاه اتوبوس از جمله اقدامات مهم اشتغالزا

قرارداد تحویل ۲ هزار دستگاه اتوبوس از سوی وزارت کشور با یک واحد تولیدی در استان سمنان از ثمرات رویکرد دولت سیزدهم برای رفع مسایل کشور با توان داخلی بود که بعد از انعقاد این قرارداد، ۱۵۰ نیروی کار جدید به این مجموعه اضافه شد و تصمیم بر این است که ۵۰۰ نفر دیگر نیز مشغول به کار شوند.

مدیرعامل شرکت «عقاب افشان» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پیش از این ۲ هزار نفر در این واحد تولیدی اشتغال داشتند بیان کرد: قرارداد تحویل ۲ هزار دستگاه اتوبوس به وزارت کشور با مبلغ هفت هزار میلیارد تومان به صورت قطعی امضا و پیش‌پرداخت آن نیز پرداخت شد.

در سفر دولت مردمی آیت الله رئیسی به استان سمنان، قرارداد خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس از نوع دیزلی درون شهری بین وزارت کشور و گروه تولیدی عقاب افشان در شهرک صنعتی بزرگ سمنان منعقد شد.

عبدالله اکبری‌راد افزود: طبق قراداد و توان مجموعه تولیدکننده، مقرر است به صورت ماهانه ۲۰۰ دستگاه تحویل داده می‌شود.

اکبری‌راد بیان کرد: مجموعه عقاب افشان ظرفیت انعقاد قرارداد تولید ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه دیگر را نیز دارد که درصورت استفاده از این ظرفیت، بخشی از مشکلات کشور در این زمینه برطرف می‌شود و کمک حال صنعت حمل و نقل کشور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت «عقاب افشان» گفت: از اراده و تصمیم به موقع وزارت کشور در نوسازی ناوگان کشور که در نتیجه آن ایجاد و توسعه اشتغال پایدار رقم خورد، قدردانی می‌کنم.

جایگاه سوم کشوری سمنان در احیای واحدهای راکد 

برپایه گزارش‌ها، یک‌ هزار و ۸۵۰‌ واحد صنعتی در استان سمنان وجود دارد که از این‌ تعداد ۱۴۸ واحد در سال گذشته راکد بود و اکنون فعال‌سازی واحدهای راکد با اهتمام ویژه دولت سیزدهم در استان سمنان دنبال می‌شود.

با تلاش استاندار و مسوولان استان سمنان طی یکسال گذشته ۶۴ واحد راکد با اشتغالزایی برای بیش از یکهزار و ۷۲۰ نفر به چرخه تولید بازگشت و براساس گزارش‌ها سمنان جزو سه استان برتر کشور در زمینه احیای واحدهای تولیدی راکد است.

شتاب‌گیری اجرای طرح‌های اقتصادی استان سمنان در سایه همت دولت سیزدهم

منطقه ویژه اقتصادی زمینه‌سازی برای افزایش صادرات

بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی سمنان، به عنوان یکی از مصوبات سفر آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور به این استان، با کاربری تجاری صنعتی در زمینی به مساحت یکهزار هکتار در مجاورت شهرک صنعتی سمنان، نقشی مهم و راهبردی در تقویت شهرک صنعتی، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و توسعه استان دارد.

منطقه ویژه اقتصادی در واقع محدوده جغرافیایی معین است که با هدف جذب سرمایه های داخلی و خارجی و مهیاسازی عرصه فعالیت های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه ای و بین المللی به وجود می‌آید و افتتاح این منطقه در سمنان نقطه عطفی در زمینه جذب سرمایه‌گذار و رونق تولید است.

به اعتقاد متخصصان امر، استان سمنان با توجه به دارا بودن قابلیت ها و ظرفیت‌های فراوان در بخش اقتصادی و قرار گرفتن در مجاورت پایتخت و داشتن شرایط مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن، زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را دارد.

ارتقاء شاخص تولید ناخالص و ارزآوری از مزایای ایجاد منطقه اقتصادی

استاندار سمنان گفت: کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان به عنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به این استان، صادر شد و با تحقق این مهم و ارتقاء خدمات منطقه ویژه اقتصادی، اکنون سرمایه‌گذاران می توانند از خدمات این منطقه همچون رویه‌های صادرات، ترانزیت، ورود قطعی، موقت و مرجوعی به گمرک بهره مند شوند.

سید محمدرضا هاشمی ابراز داشت: با صدور کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان و ارتقاء سطح خدمات این منطقه، زمینه اشتغال، تولید بیشتر و توجه به فعالیت شرکت های دانش بنیان و ایده‌های آنان و در مجموع تحقق شعار سال فراهم و تقویت خواهد شد که امری بسیار ارزشمند بوده و در نهایت می تواند در ارتقاء شاخص تولید ناخالص داخلی و ارزآوری برای کشور، استان و شهرستان سمنان نقش موثری ایفا کند.

وی بیان کرد: از محل مصوبات سفر، بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و اقتصادی برای استان در نظر گرفته شد که دریافت کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان در راستای تقویت تولید و اشتغال آفرینی، به عنوان یکی از مصوبات حائز اهمیت سفر، محقق شد.

استاندار سمنان بیان کرد: یکی از مزیت‌های بسیار ویژه و حائز اهمیت منطقه ویژه اقتصادی سمنان، قرارگیری در مجاورت خط راه آهن سراسری تهران-مشهد است که زمینه را برای تسهیل و تسریع در امور مرتبط با صادرات تولیدات و کالاهای شهرک های صنعتی استان و به طور ویژه شهرک صنعتی سمنان، فراهم می سازد.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سمنان با کاربری تجاری صنعتی در زمینی به مساحت یک هزار هکتار در مجاورت شهرک صنعتی سمنان واقع شده است که در تقویت شهرک صنعتی و فعالیت مستمر این منطقه نقش بسزایی دارد.

هاشمی تصریح کرد: فاز عملیاتی فعلی منطقه ویژه اقتصادی در حال حاضر محصور شده و دریافت کد گمرکی آن نیز با رعایت الزامات گمرکی، صادر شده است.

استاندار سمنان همچنین گفت: سمنان یک استان صنعتی است که از ظرفیت‌های زیادی در بخش صنعت و تولیدات مرغوب برخوردار است که با اجرای این مهم و دسترسی بسیار آسان به خط راه آهن اصلی، در آینده می توان در کنار فعالیت مطلوب و حضور سرمایه‌گذاران بیشتر، شاهد رشد و ارتقاء صنعت استان و شهرستان سمنان بود.

شتاب‌گیری اجرای طرح‌های اقتصادی استان سمنان در سایه همت دولت سیزدهم

پاسخ به مطالبه مردمی با اجرای طرح آبرسانی

شهرستان‌های گرمسار، آرادان و ایوانکی در غرب استان سمنان واقع شده است و بر اساس سرشماری سال ۹۵ شهرستان گرمسار ۷۷ هزار و ۴۲۱ نفر، شهرستان آرادان ۱۳ هزار و ۸۸۴ نفر جمعیت دارند و اجرای طرح آبرسانی در بخش آشامیدنی و صنعت یکی از طرح‌های مهم اقتصادی در غرب استان سمنان محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای سمنان گفت : اجرای طرح آبرسانی به گرمسار با هدف انتقال آب پایدار آشامیدنی و صنعت مردم شهرستان های گرمسار ، آرادان و شهر ایوانکی انجام می‌شود.

حسن خیرخواه افزود: ۷۵ درصد لوله‌های طرح آبرسانی به شهرستان‌های گرمسار و آرادان و شهر ایوانکی، مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان، تولید شد و تا پایان ماه آینده تمام لوله‌ها تولید و پوشش می‌شود.
سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت : منبع تامین آب برای اجرای طرح آبرسانی سد نمرود و رودخانه حبله‌رود است که از طریق خط انتقال آب به تصفیه‌خانه موجود گرمسار متصل می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای طرح آبرسانی به گرمسار، اظهار داشت: با توجه به مصوبات سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور در زمینه تکمیل و بهره برداری از طرح آبرسانی به گرمسار در محدوده استان سمنان، هم اکنون ۷۵ درصد لوله های مورد نیاز در کارخانه تولید شده است و تمامی لوله‌های مورد نیاز تا ۱۰ روز آینده تولید می‌شود.
سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای سمنان افزود : لوله‌های تولید شده فاقد پوشش است و عملیات پوشش داخلی و خارجی پس از تکمیل و تولید تمام لوله‌ها آغاز می‌شود که انتظار می‌رود عملیات پوشش تا اوایل دی ماه کامل و لوله‌ها آماده حمل به گرمسار شود.
خیرخواه افزود : طرح آبرسانی به گرمسار در محدوده استان سمنان به طول ۲۳ کیلومتر است که تا کنون ۱۵ کیلومتر آن اجرا شد.
سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه برای تکمیل طرح آبرسانی به گرمسار در محدوده استان سمنان هشت کیلومتر خط انتقال و احداث ساختمان پیش‌تصفیه باقی مانده است، گفت : پیش بینی می شود عملیات لوله گذاری در تابستان سال آینده به اتمام برسد.

شتاب‌گیری اجرای طرح‌های اقتصادی استان سمنان در سایه همت دولت سیزدهم

پیگیری تکمیل طرح تولید واکسن طیور با ظرفیت تامین ۵۰ درصد نیاز واکسن کشور

افتتاح مرحله نخست تولید واکسن طیور علیه بیماری نیوکاسل با مشارکت یک سرمایه‌گذار خارجی در شهر سمنان تا ۵۰ درصد نیاز واکسن کشور را در استان تامین می‌کند.

بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که در محیط قابلیت انتقال دارد. عامل بیماری نیوکاسل در طیور، ویروس پارامیکزو است که در جنین تخم مرغ رشد و تکثیر دارد، لاشه کشتاری، ترشحات و مخاط چشم طیور آلوده، منشاء اصلی انتقال ویروس است. بیماری نیوکاسل دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی طیور را درگیر می‌کند.

برآورد سرمایه‌گذاری واحد تولید واکسن در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۲ میلیون یورو بود که با ساخت و راه‌اندازی کامل این واحد تولیدی در استان سمنان حداقل ۵۰ درصد واکسن‌های مورد نیاز بازار کشور در خصوص محصولات تولیدی این شرکت برطرف می‌شود.

برپایه گزارش‌ها عملیات اجرایی ساخت واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی سمنان بهمن سال ۱۳۹۸ آغاز شد و شیوع کرونا در تکمیل طرح وقفه ایجاد کرد، اما بر پایه برآوردها و همراهی سرمایه‌گذار، این طرح تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

با ساخت و راه‌اندازی کامل واحد تولیدی واکسن طیور در استان سمنان ۳۵ تا ۵۰ درصد واکسن طیور کشور در این استان تولید می‌شود، زمین اختصاصی برای احداث این واحد تولیدی ۱۵ هزار متر مربع در شهرک‌ صنعتی بزرگ سمنان است که یکهزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنای بخش‌های مختلف گام اول مانند بخش اداری، انبار و آزمایشگاه در نظر گرفته شده است.

برپایه گزارش‌ها، استان سمنان با ۱۸ کارخانه تولید داروی دامپزشکی ، ۳۰۳ قلم داروی دام و طیور تولید می کند که از لحاظ حجم در جایگاه برتر کشوری قرار دارد و با تولید بیش از ۵۰ درصد نیاز داروهای دامی کشور، قطب تولید داروی دامپزشکی در کشور محسوب می‌شود.

شتاب‌گیری اجرای طرح‌های اقتصادی استان سمنان در سایه همت دولت سیزدهم

بیمارستان سوانح و سوختگی و مرکز درمان سرطان طرح‌های مهم حوزه درمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان پیشتر گفته بود: شیوع سرطان در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان نگران کننده است و باید ۲ مولفه ورزش و زندگی سالم به منظور پیشگیری جدی گرفته شود.

کامران قدس ابراز داشت: محیط و ژنتیک ۲ عامل اصلی ابتلا به سرطان است و شهروندان با ورزش و عادت غذایی مناسب می‌توانند به سلامت خود کمک کنند.
وی تاکید کرد: عوامل شیمیایی و پرتوهای رادیو اکتیو و مصرف فست فودها از عوامل تحریک کننده بروز سرطان است.

گفته‌های رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خود مهر تایید بر نیاز مبرم استان به مرکز تخصصی درمان سرطان است.

نبود مرکز درمانی تخصصی سوختگی در استان ۷۰۰ هزار نفری سمنان مشکلاتی عدیده ای برای مردم این دیار ایجاد کرده است به طوری که بیماران برای درمانشان باید به استان های همجوار سفر کنند. مردم سمنان اکنون برای درمان سوختگی شدید به استان‌های مازندران و تهران می روند که هم به لحاظ اقتصادی و روحی و روانی هزینه سنگینی را متحمل می شوند.
تکمیل بیمارستان جامع فوق تخصصی سوختگی سمنان علاوه بر ارایه خدمات درمانی به بیماران داخل استان، به لحاظ واقع شدن در مسیر تردد مسافران در راه ارتباطی شرق به غرب کشور می تواند به دیگر هموطنان هم خدمات ارائه دهد.

بیمارستان سوانح و سوختگی و مرکز تخصصی درمان سرطان در فضایی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع بنا شد که اکنون در مرحله تامین تجهیزات است. بیمارستان سوانح سوختگی و مرکز تخصصی درمان سرطان دانشگاه علوم پزشکی سمنان شامل دو بخش تخصصی است که در نوع خود ویژه است و در بخش سرطان دو بخش تشخیص و درمان تخصصی در دستور کار قرار دارد.

میزان اعتبار برآورد شده برای این طرح ۲ هزار میلیارد ریال بود که تاکنون یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و حدود ۳۰۰ میلیارد ریال برای اتمام این طرح نیاز است.

پیش بینی‌ها حاکی از آن است که این طرح تا قبل از پایان سال به بهره برداری برسد.

شتاب‌گیری اجرای طرح‌های اقتصادی استان سمنان در سایه همت دولت سیزدهم

طرح تکمیل ساخت پل روگذر شهرک صنعتی سمنان پس از یک دهه وقفه

ساخت پل روگذر شهرک صنعتی استان سمنان بیش از یک دهه به طول انجامیده و با مصوبه دولت سیزدهم در سفر به این استان، روزشمار بهره‌برداری از این طرح، مردم را به شوق آورده است.

فاصله شهرک صنعتی سمنان تا مرکز شهر هشت کیلومتر است، و تکمیل نشدن طرح تقاطع غیرهم سطح شهرک صنعتی این شهر در سال منجر به تصادف های متعدد شده است و تکمیل طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی شهر سمنان یکی از مطالبه‌های مردمی و واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک به منظور کاهش تصادفات، افزایش ایمنی تردد با توجه به قرارگیری در محور اصلی تهران- مشهد و تسهیل در رفت و آمد کارگران و فعالان اقتصادی و جابه‌جایی محصولات تولیدی واحدهای تولیدی است.

متاسفانه سال‌ها بود که تکمیل این طرح متوقف شده بود و به برکت سفر آیت‌الله رئیسی در سیزدهم آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان و تخصیص اعتبار برای تکمیل، این طرح جزو مصوبه‌های سفر شد و در مدتی کوتاه اعتبار برای تکمیل تخصیص یافت و اکنون روزشمار افتتاح این طرح مردم را بیش از پیش به دولت سیزدهم امیدوار کرده است.

شهرک صنعتی سمنان با مساحت ۲ هزار و ۴۶ هکتار دارای امکانات زیرساختی نظیر آب، برق،‌ گاز، تلفن و مجموعه ورزشی،‌ تصفیه خانه فاضلاب، ولی در مسیر دسترسی، مدت طولانی است از یک تقاطع ایمن برای تردد کارکنان در واحدهای تولیدی مختلف این شهرک محروم مانده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان به برکت دولت سیزدهم پس از سال‌ها وقفه در تکمیل، براساس برآوردها اوایل فصل پاییز به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد حمیدی در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: ساخت تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان در مراحل پایانی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود حداکثر طی یک‌ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه تکمیل طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان از مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان است، خاطرنشان کرد: ۲۷ میلیارد تومان برای تکمیل طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان هزینه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha