استاد پاکستانی: اقدام اروپا علیه سپاه خوش‌خدمتی به حامیان داعش است

تهران- ایرنا - استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی دانشگاه‌ پاکستان با هشدار نسبت به عواقب تبعیت غرب از سیاست‌های ضدایرانی آمریکا و اسرائیل، گفت: پشتیبانی از حامیان داعش دلیل اقدام خطرناک اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دکتر «فاروق حسنات» از اساتید مشهور روابط بین الملل در دانشگاه‌های پاکستان که این روزها مقیم ایالت کارولینای آمریکا است، روز سه‌شنبه طی گفت‌وگو با ایرنا گفت: اروپایی‌ها چه دلیل و سندی برای اقدام غیرمنطقی و غلط خود درباره سپاه پاسداران ایران دارند، قطعا طراحان این قطعنامه خود را در صفوف تروریست‌هایی قرار دادند که تنها نیروهای سپاه پاسداران در منطقه جرات نبرد با آنان را داشتند.

وی با سرزنش از تبانی حاکمان اروپایی با سردمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی برای پیشبرد برنامه‌های ضدایرانی در منطقه، اظهار داشت: دولت‌های غربی و یا نمایندگان پارلمان اروپا آن روزهایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار شهید سلیمانی در خط مقدم جنگ علیه داعش، القاعده و دیگر نیروهای تروریستی می‌جنگیدند در کجای معادله قرار داشتند.

پژوهشگر امور راهبردی دانشگاه دفاع ملی پاکستان تاکید کرد: کشورهای جهان به ویژه دولت‌های منطقه حتی عربستان و متحدان عرب آن می‌دانند که اگر خدمات و فداکاری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود نبرد با تروریست‌های داعش هرگز از پس سایر کشورهای منطقه و البته حامیان آنان یعنی آمریکا و دولت‌های اروپایی برنمی‌آمد.

وی خطاب به پارلمان اروپا گفت که رهبران آنان باید خردمندانه رفتار کنند و ثابت کنند که در صف حامیان محور تروریسم به ویژه کشورهای دخیل در تاسیس داعش در منطقه نیستند.

دکتر فاروق حسنات اظهار داشت: ملت‌های منطقه قدردان رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تثبیت صلح و ثبات منطقه‌ای، وحدت و رواداری برای مردم مظلوم هستند و البته ما این فداکاری را در جبهه جنگ با تروریسم در سوریه و عراق مشاهده کردیم.

این کارشناس پاکستانی گفت: غربی‌ها و در صدر آن آمریکا در نبرد با تروریسم به ویژه پدیده داعش شکست خورده‌اند اما این قدرت‌ها در تلاش برای فرار از ناکامی خود به دنبال مهتم کردن دیگر کشورهای مستقل و آزادی هستند که صادقانه علیه تروریست‌ها می‌جنگند.

به گزارش ایرنا، طرح افزودن نام سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی پارلمان اروپا در جریان رای‌گیری روز چهارشنبه - ۲۸ دی - این پارلمان در قالب متمم به گزارش یادشده، اضافه شد. در این متمم از شورای اروپا خواسته شده که سپاه پاسداران و نیروهای فرعی آن از جمله نیروهای بسیج و نیروی قدس سپاه در فهرست افراد، گروه‌ها و نهادهای درگیر در اقدامات تروریستی (فهرست تروریستی اتحادیه اروپا) قرار گیرند.

اما تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب شده و تصمیم‌ نهایی را شورای اروپا می‌گیرد. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌توان شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کرد.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تحرکات ضد ایرانی اروپا به ویژه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد نظامی رسمی کشورمان هشدار داده بود.

مقامات کشورمان با بیان این که سپاه پاسداران یک نهاد نظامی رسمی کشور به شمار می‌رود، هشدار داده‌اند که تحریم این نهاد، اقدامی غیرقانونی خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha