گواهینامه چهار شورای مهارت‌آموزی شاهرود شرط پرداخت وام اشتغال به متقاضیان است

شاهرود - ایرنا - دبیر شورای مهارت‌آموزی شهرستان شاهرود گفت: چهار کارگروه اصلی در این شورا مسوولیت مهارت‌آموزی در رشته‌های تخصصی را بر عهده دارند و شرط پرداخت وام به متقاضیان گواهینامه این شوراها است.

فاطمه زُهرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وظیفه شورای مهارت آموزی هم‌افزایی بین دستگاهی و برنامه‌ریزی جهت ارتقای سطح مهارت آموزی متقاضیان بر مبنای اشتغال مورد نیاز هر منطقه است.

وی با اشاره به اینکه چهار کارگروه اصلی در شورای مهارت‌آموزی به ریاست فرماندار شاهرود فعال است، ابراز کرد: پیگیری تمام امور آموزشی، اشتغال و وام متناسب با مهارت آموزی بر عهده این کارگروه‌ها است.

دبیر شورای مهارت‌آموزی شهرستان شاهرود ادامه داد: کارگروه نخست به ریاست اداره جهاد کشاورزی عهده‌دار تمام امور مربوط به رشته کشاورزی، دامداری و طیور، شیلات و امور باغی است.

زُهرابی با اشاره به اینکه کارگروه دوم به ریاست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عهده‌دار امور مربوط به رشته‌های مرتبط است، اظهارکرد: کارگروه سوم نیز به ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت مسوول امور مربوط به رشته‌های حوزه تخصصی فنی، مهندسی، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه چهارمین کارگروه به ریاست پارک علم و فناوری استان سمنان نیز عهده‌دار امور مربوط به رشته‌های فناوری نوین، صنایع خلاق و حوزه‌های مرتبط است، افزود: در تمام این چهار کارگروه نقش سازمان فنی و حرفه ای به‌عنوان دبیر و نظارت بر هماهنگی امور بین دستگاهی و صدور گواهینامه‌های بین المللی بر مبنای درخواست کارگروه طبق قوانین است.

گواهینامه چهار شورای مهارت‌آموزی شاهرود شرط پرداخت وام اشتغال به متقاضیان است

برای پیشبرد اهداف مهارت آموزی از مربیان افتخاری استفاده می‌شود

دبیر شورای مهارت‌آموزی شهرستان شاهرود تصریح کرد: از آنجایی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تامین نیروی انسانی متخصص و تجهیزات به‌روز در مشاغل مورد نیاز کشور، محدودیت دارد از مربیان افتخاری و ظرفیت آموزشی این چهار کارگروه در پیشبرد اهداف مهارت‌آموزی شهرستان استفاده خواهد کرد.

زُهرابی ادامه داد: با توجه به دریافت وام بر مبنای مهارت و تخصص، نظارت بر روند صدور گواهینامه‌های آموزشی از سوی این چهار کارگروه بر مبنای گواهینامه معتبر سازمان فنی و حرفه‌ای کلیدی خواهد بود.

وی به برگزاری سومین نشست شورای مهارت آموزی شهرستان اشاره کرد و گفت: در این نشست مصوب شد که گواهینامه اخلاق حرفه‌ای توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پیگیری و تمام بنگاه‌های اقتصادی که حاضر به همکاری در حوزه مهارت آموزی بر مبنای آموزش در محیط واقعی کار می‌باشند، از سوی کارگروه‌ها شناسایی و تحت مشوق‌های سازمان فنی و حرفه‌ای از جمله بیمه مسوولیت سازمان به هنگام آموزش و تامین نیروی کار رایگان در بازه زمانی آموزش تحت نظارت این سازمان قرار گیرند.

دبیر شورای مهارت‌آموزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه گواهینامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای دارای کد «ایسکو» از سازمان بین المللی کار (ILO) است، افزود: این گواهینامه در ۲۳ کشور عضو سازمان بین المللی کار قابل پذیرش است.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۹۳ نفر کارآموز در بخش دولتی و یکهزار و ۲۳۸ نفر در بخش خصوصی طی ۹ ماهه امسال آموزش‌های مهارتی را در مراکز فنی و حرفه‌ای شاهرود فراگرفتند.

شهرستان شاهرود دارای پنج مرکز فنی و حرفه‌ای برادران، خواهران، مرکز آموزش تخصصی کشاورزی، مرکز ارتقای مهارت شهرک صنعتی و مرکز ۲ منظوره بیارجمند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha