یکهزار و ۳۹۳ کارآموز در شاهرود آموزش فنی و حرفه‌ای فراگرفتند

شاهرود - ایرنا - رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران شاهرود گفت: ۲۰۳ هزار و ۱۱۰ ساعت آموزش‌ به یکهزار و ۳۹۳ کارآموز طی ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان ارایه شد.

عباسعلی جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز هدف آموزشی شامل بنگاه‌های اقتصادی و محیط کار واقعی، پادگان‌ و یگان‌های نظامی، دانشگاه‌ها، زندان‌ و ندامتگاه‌ها، مراکز ثابت و شعبه‌ها، سیار مناطق شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

وی از برگزاری ۱۷۱ دوره آموزشی با ۲۴۴ عنوان به کارآموزان شهرستان شاهرود در نیمه نخست امسال خبرداد و تصریح کرد: ۶ دوره در حوزه فرهنگ و هنر، ۳۸ دوره خدمات و ۱۲۷ دوره صنعت برای علاقه‌مندان برگزار شد.

جلالی با بیان اینکه ۱۸۸ کارآموز در بنگاه‌های اقتصادی و محیط کار واقعی ۱۹ هزار و ۵۸۸ ساعت آموزش فرا گرفتند، ابراز داشت: کارگاه صنایع برای اصناف، بین کارگاهی، جوار کارگاهی و ضمن کار و همچنین کارگاه مهارت آموزی در محیط واقعی کار برای علاقه‌مندان طی ۶ ماهه نخست امسال برگزار شد.

وی به برگزاری ۶۰ هزار ۲۰۴ ساعت آموزش در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی در این بازه زمانی اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره‌های آموزشی ۴۱۲ کارآموز از جمله سربازان وظیفه شرکت داشتند.  

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران شاهرود از آموزش ۳۸ دانشجو توسط مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی خبر داد، افزود: این دانشجویان ۲ هزار و ۸۴۷ ساعت آموزش فرا گرفتند.

وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی در زندان‌ و ندامتگاه‌های شاهرود اشاره کرد و گفت: هشت هزار و ۲۸۰ ساعت آموزش برای ۸۳ نفر در هشت دوره ارائه شد.

جلالی با بیان اینکه ۹۹ هزار و ۱۷۸ ساعت آموزش در مراکز ثابت شهری و شعبه‌ها برگزار شد، افزود: در این دوره‌ها ۵۱۱ نفر مهارت آموختند.

یکهزار و ۳۹۳ کارآموز در شاهرود آموزش فنی و حرفه‌ای فراگرفتند

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران شاهرود ادامه داد: در آموزش سیار مناطق شهری و سکونتگاه‌ها ۱۳ هزار و ۱۳ ساعت آموزش به ۱۶۱ کارآموز ارائه شد.

وی با بیان اینکه ۶ مرحله آزمون برخط طی نیمه نخست امسال برگزار شد، اظهار داشت: در این آزمون‌ها یکهزار و ۹۶۱ کارآموز شرکت داشتند.

 به گفته وی، ۷۹۳ فقره جواز مهارت کارگران ساختمانی در سالجاری تمدید و یا تعویض شد.

شهرستان شاهرود دارای پنج مرکز فنی و حرفه‌ای برادران، خواهران، مرکز آموزش تخصصی کشاورزی، مرکز ارتقای مهارت شهرک صنعتی و مرکز ۲ منظوره بیارجمند است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha