بیش از ۱۹ هزار نفر ساعت آموزش در فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود ارایه شد

شاهرود - ایرنا - رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود گفت: مرکزهای فنی و حرفه‌ای دختران و تخصصی کشاورزی شاهرود طی نیمه نخست امسال ۱۹ هزار و ۱۰۳ ساعت آموزش به علاقه‌مندان ارایه کردند.

فاطمه زُهرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکهزار و ۴۹۲ نفر کارآموز در بخش دولتی و ۹۵۳ نفر در بخش خصوصی طی ۶ ماهه نخست امسال آموزش‌های مهارتی را در شاهرود فراگرفتند.

وی با بیان اینکه در بخش دولتی ۱۹ هزار و ۱۰۳ نفر ساعت آموزش در سه رشته ارایه شد، ابراز داشت: طی همین بازه زمانی، آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی ۳۱ هزار و ۴۶۰ نفرساعت در هشت رشته آموزش ارایه کردند.

بیش از ۱۹ هزار نفر ساعت آموزش در فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود ارایه شد

زهرابی با اشاره به اینکه مراکز هدف آموزشی شامل بنگاه‌های اقتصادی و محیط کار واقعی، دانشجویان، روستاها، مراکز ثابت شهری، اردوگاه‌های ترک اعتیاد و زندان‌ها، مناطق سیار شهری و سکونتگاه‌ها و پادگان‌ها است، ادامه داد: ۵۰ کارآموز بنگاه‌های اقتصادی و محیط کار واقعی در رشته صنایع دستی، هنری و پوشاک سه هزار و ۴۰۴ نفر ساعت طی نیمه نخست امسال آموزش فراگرفتند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود با بیان اینکه تمامی دوره‌های آموزشی به صورت رایگان ارایه شد، اظهار داشت: ۶ کارآموز بنگاه‌های اقتصادی و محیط کار واقعی در رشته کشاورزی، ۵۵۴ ساعت و ۲ کارآموز هم در رشته صنایع غذایی ۲۰۵ ساعت طی این بازه زمانی آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه دانشجویان این شهرستان نیز ۶۴۸ نفر ساعت آموزش فراگرفتند، افزود: ۱۰۳ کارآموز دانشجو در رشته‌های مالی و بازرگانی، کشاورزی و صنایع غذایی دوره‌های آموزشی این مرکز شرکت کردند.

زهرابی به آموزش ۵۰۱ نفر در مراکز ثابت شهری اشاره کرد و گفت: در رشته صنایع دستی، هنری و پوشاک ۲۷۸ زن چهار هزار و ۳۰۷ ساعت، رشته کشاورزی ۳۴ مرد و ۱۱۸ زن یکهزار و ۳۳۲ ساعت و در رشته صنایع غذایی ۱۱ مرد و ۶۰ زن ۹۷۶ ساعت آموزش فراگرفتند.

رییس مرکز آموزش تخصص کشاورزی شاهرود با بیان اینکه ۱۹۴ نفر در اردوگاه‌های ترک اعتیاد و زندان‌ها، یکهزار و ۲۷۵ ساعت آموزش رایگان دیدند، ابراز داشت: در رشته صنایع دستی، هنری و پوشاک ۱۲ زن ۲۶۲ ساعت آموزش دیدند و در رشته کشاورزی ۱۰۷ مرد و ۷۵ زن یکهزار و ۱۳ ساعت آموزش فراگرفتند.

وی به آموزش ۲۴۳ نفر در روستاها طی ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در رشته صنایع دستی، هنری و پوشاک ۶۳ نفر یکهزار و ۸۵  ساعت، رشته کشاورزی ۱۳۰ نفر یکهزار و ۲۶۳ ساعت و در رشته صنایع غذایی ۵۰ نفر ۶۱۹ ساعت آموزش رایگان دیدند.

زهرابی با بیان اینکه یکهزار و ۱۹۰ نفر ساعت آموزش به افراد در آموزشگاه‌های سیار شهری، سکونتگاه‌ها و حاشیه شهر ارایه شد، ادامه داد: ۲۱۲ نفر در رشته‌های صنایع غذایی، مالی و بازرگانی این کلاس‌ها حضور داشتند.

بیش از ۱۹ هزار نفر ساعت آموزش در فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود ارایه شد

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود از برگزاری ۲ هزار و ۲۴۵ نفر ساعت آموزش در پادگان‌های شاهرود خبر داد و افزود: در رشته‌های کشاورزی ۱۳۰ نفر، صنایع غذایی ۲ نفر، مالی و بازرگانی ۴۹ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۸۰ نفر از آموزش‌دیدگان در مشاغل خانگی مشغول به کار هستند، اضافه کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۱ مجوز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد در شاهرود صادر شد.

زهرابی با بیان اینکه در بخش خصوصی، آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود ۷۸۳ زن و ۱۷۰ مرد، ۳۱ هزار و ۴۶۰ نفر ساعت آموزش فراگرفتند، ابراز داشت: این دوره‌های آموزشی در رشته‌های فنی و مهندسی، امور مالی و بازرگانی، بهداشت و ایمنی، صنایع غذایی و خدمات تغذیه‌ای، صنایع پوشاک، فناوری اطلاعات، آرایشی و مراقبت زیبایی و هنرهای تجسمی طی ۶ ماهه نخست امسال برگزار شد.

شهرستان شاهرود دارای پنج مرکز فنی و حرفه‌ای برادران، خواهران، مرکز آموزش تخصصی کشاورزی، مرکز ارتقای مهارت شهرک صنعتی و مرکز ۲ منظوره بیارجمند است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha