بیش از ۲۸ هزار ساعت آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای شاهرود ارایه شد

شاهرود - ایرنا - رییس مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و تخصصی کشاورزی شاهرود گفت: این مراکز طی ۹ ماهه امسال ۲۸ هزار و ۷۷۷ ساعت آموزش به علاقه‌مندان ارایه کردند.

فاطمه زُهرابی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ هزار و ۹۳ نفر کارآموز در بخش دولتی و هزار و ۲۳۸ نفر در بخش خصوصی طی ۹ ماهه امسال آموزش‌های مهارتی را در شاهرود فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه در بخش دولتی مراکز فنی و حرفه‌ای خواهران و تخصصی کشاورزی ۵۴۷ مرد و هزار و ۵۴۶ زن آموزش فراگرفتند، ابراز کرد: این علاقه‌مندان در کلاس‌ آموزشی رشته‌های صنایع دستی، هنری، مالی و بازرگانی، صنایع غذایی و کشاورزی شرکت کردند.

رییس مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و تخصصی کشاورزی شاهرود ادامه داد: طی همین بازه زمانی، آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی ۲۳۹ هزار و ۵۲ نفرساعت در هشت رشته آموزش ارایه کردند.

وی با اشاره به اینکه مراکز هدف آموزشی شامل بنگاه‌های اقتصادی و محیط کار واقعی، دانشجویان، مراکز ثابت شهری، اردوگاه‌های ترک اعتیاد و زندان‌ها، روستایی مناطق سیار شهری و سکونتگاه‌های حاشیه شهر و پادگان‌ها است، اظهار کرد: ۵۶ کارآموز بنگاه‌های اقتصادی و محیط کار واقعی در رشته صنایع دستی، هنری و پوشاک، چهار هزار و ۶۵۸ نفر ساعت طی ۹ ماهه امسال آموزش فراگرفتند.

زُهرابی با بیان اینکه تمامی دوره‌های آموزشی به صورت رایگان ارایه شد، ابراز کرد: هشت مرد و ۱۱ زن کارآموز بنگاه‌های اقتصادی و محیط کار واقعی در رشته کشاورزی، هزار و ۶۹۳ ساعت و ۱۴ کارآموز هم در رشته صنایع غذایی ۷۷۴ ساعت طی این بازه زمانی آموزش دیدند.

بیش از ۲۸ هزار نفر ساعت آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای شاهرود ارایه شد

دانشجویان شاهرود هزار و ۵۴۸ ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای فراگرفتند

رییس مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و تخصصی کشاورزی شاهرود با بیان اینکه دانشجویان این شهرستان نیز هزار و ۵۴۸ نفر ساعت آموزش فراگرفتند، افزود: ۷۰ کارآموز دانشجو در رشته کشاورزی، ۲۶ نفر در رشته صنایع غذایی و ۷۹ کارآموز هم در رشته‌های مالی و بازرگانی در دوره‌های آموزشی این مراکز شرکت کردند.

وی به آموزش ۴۷۸ نفر در مراکز ثابت شهری اشاره کرد و گفت: در رشته صنایع دستی، هنری و پوشاک ۲۷۸ زن چهار هزار و ۳۰۷ ساعت، رشته کشاورزی ۳۴ مرد و ۱۴۰ زن ۲ هزار ساعت و در رشته صنایع غذایی ۱۱ مرد و ۶۰ زن، ۹۷۶ ساعت آموزش فراگرفتند.

زُهرابی با بیان اینکه ۲۹۶ نفر در اردوگاه‌های ترک اعتیاد و زندان‌ها، سه هزار و ۸۶ نفر ساعت آموزش رایگان دیدند، ابراز کرد: در رشته صنایع دستی، هنری و پوشاک ۱۲ زن ۲۶۲ ساعت آموزش و در رشته کشاورزی ۱۱۳ مرد و ۱۷۱ زن آموزش فراگرفتند.

رییس مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و تخصصی کشاورزی شاهرود به آموزش ۳۳۰ نفر در روستاها طی ۹ ماهه امسال اشاره کرد و اظهار کرد: در رشته صنایع دستی، هنری و پوشاک ۷۲ نفر هزار و ۲۳۰ ساعت، رشته کشاورزی ۱۳۷ نفر هزار و ۸۰۰ ساعت و در رشته صنایع غذایی ۱۹۳ نفر هزار و ۲ ساعت آموزش رایگان دیدند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۷۴ نفر ساعت آموزش به افراد در آموزشگاه‌های سیار شهری و سکونتگاه‌های حاشیه شهر ارایه شد، ادامه داد: ۴۱۷ نفر در کلاس‌های آموزشی در رشته‌های صنایع غذایی، مالی و بازرگانی، کشاورزی، صنایع دستی، هنر و پوشاک حضور داشتند.

زُهرابی از برگزاری سه هزار و ۲۲۹ نفر ساعت آموزش در پادگان‌های شاهرود خبر داد و افزود: در رشته‌های کشاورزی ۲۲۰ نفر، صنایع غذایی ۱۲ نفر، مالی و بازرگانی ۴۹ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

شهرستان شاهرود دارای پنج مرکز فنی و حرفه‌ای برادران، خواهران، مرکز آموزش تخصصی کشاورزی، مرکز ارتقای مهارت شهرک صنعتی و مرکز ۲ منظوره بیارجمند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha