۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84824017
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نخستین رویداد «توانمندی‌های مهارت» در شاهرود برگزار شد

شاهرود - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: نخستین رویداد «توانمندی‌های مهارت» در حوزه صنایع غذایی با حضور مهارت آموختگان به میزبانی شاهرود برگزار شد.

سید حسین شاهچراغ روز یکشنبه در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا افزود: مهارت‌آموختگانی که طی یکسال گذشته با فراگیری آموزش‌های لازم توانمند شدند در این رویداد محصولات خود را عرضه می‌کنند.

وی هدف از برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها را زمینه‌سازی و ترغیب افراد جامعه به ویژه بانوان به فراگیری آموزش‌های نوین خواند و ابراز داشت: با فراگیری آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای و همچنین آموزشگاه‌های آزاد می‌توان کسب و کار همراه با درآمد خوبی در شهرستان، استان و کشور ایجاد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سعی دارد تا زمینه خوبی برای افراد توانمند به منظور راه اندازی آموزشگاه‌های آزاد ایجاد کند.

شاهچراغ به فعالیت یکساله آموزشگاه «مینا سرلک» در خصوص آموزش فراگیران این رویداد اشاره کرد و گفت: اقدام‌های حمایتی شورای اشتغال شهرستان، شورای مهارت و همچنین نهادهای حمایتی به منظور رفع مشکلات و اختصاص تسهیلات به این نوع از آموزشگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این آموزشگاه طی یکسال گذشته بیش از یک‌هزار هنرجو را آموزش داده است، افزود: ۵۰۰ نفر از این تعداد وارد بازار کار شده و اشتغال خانگی ایجاد کردند.

این نمایشگاه با حضور فرماندار شاهرود، مسوولان استان سمنان و شهرستان شاهرود و جمعی از هنرجویان و شهروندان گشایش یافت.

شهرستان شاهرود دارای پنج مرکز فنی و حرفه‌ای، برادران، خواهران، مرکز آموزش تخصصی کشاورزی، مرکز ارتقای مهارت شهرک صنعتی و مرکز ۲ منظوره بیارجمند است.        

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha