هلال احمر چهارمحال و بختیاری جایگاه دوم امدادرسانی در برف و کولاک را دارد

شهرکرد -ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر در بارش‌های اخیر از تاریخ ۱۸ تا ۲۷ دی‌ماه با خدمت‌رسانی به چهار هزارو ۲۰۵ نفر ،در فراوانی عملیات امدادرسانی در برف و کولاک، جایگاه دوم کشور را به خود اختصاص دادند.

مسعود مثنوی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از تاریخ ۱۸ تا ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ تعداد ۲۱ هزار و ۶۹۶ نفر در حادثه برف و کولاک در سطح کشور دچار آسیب شدند که در این مدت بیشترین عملیات‌های امدادرسانی در استان‌های اصفهان برای چهار هزار و ۶۵۳ نفر، چهارمحال و بختیاری برای چهار هزار و ۲۰۵ نفر و کهگیلویه و بویراحمد برای سه هزار و ۳۸۵ نفر از آسیب‌دیدگان توسط امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شد.

وی گفت: از ابتدای طرح زمستانی در محورهای مواصلاتی استان تاکنون نیز ۱۰۱تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان با حضور ۱۸۹ نفر نیروی عملیاتی به چهار هزار و ۷۶۹ نفر امدادرسانی کردند.

به گفته وی،در این مدت ۱۱۹ دستگاه آمبولانس، ۲۴ دستگاه خودرو نجات، ۳۹ دستگاه خودرو کمک‌دار در عملیات‌های امدادرسانی حضور داشتند و امدادگران جمعیت هلال احمر استان یک‌هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف را رهاسازی کردند.

مثنوی اظهار داشت: در این مدت ۱۵۳ تخته پتو، ۱۸ تخته موکت، ۸۴ کیلو نایلون و هشت شعله گاز بین در راه ماندگان توزیع شد.

وی از توزیع چهار بسته غذایی ۲۴ ساعته، ۲۰۷ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۶۸ بطری آب معدنی و نان، خرما، کشمش و بیسکویت بین مصدومان و درراه ماندگان خبر داد و گفت: امدادرسانی امدادگران جمعیت هلال احمر تا پایان زمان اجرای طرح ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، در طرح زمستانه جمعیت هلال احمر۲۲ پایگاه امداد و نجات این جمعیت شامل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و پایگاه موقت با تمام تجهیزات از جمله خودرو، آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

مثنوی اظهار داشت: در این طرح ۸۳۵ امدادگر و نجات‌گر شامل ۱۷۶ نفر خواهر، ۶۵۹ نفر برادر و ۱۸ نفر عضو تیم ایثار آماده ارائه خدمات به حوادث احتمالی به هموطنان هستند.

مثنوی گفت: ۱۴۵ نفر نجات‌گر و امدادگر نیز در قالب ۳۶ تیم تخصصی اسکان و توزیع اقلام و تیم انتقال اضطراری، ۴۲ نفر در قالب ۱۰ تیم تخصصی و نجات فنی، ۱۴۰ نفر در قالب ۳۵ تیم تخصصی آماده ارائه خدمات در این طرح هستند.

به گفته وی، ۲۵ دستگاه آمبولانس و ۱۲ دستگاه خودروی نجات در چهارمحال و بختیاری در این طرح آماده امدادرسانی به مردم وجود دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است و بخشی از راه‌های ارتباطی این استان از جمله مسیر لردگان به بروجن از مسیرهای ترانزیتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha