۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۲۵
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85013469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح یاریگران زندگی در ۹ شهرستان استان اردبیل اجرا می‌شود 

اردبیل - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: طرح یاریگران زندگی با هدف کمک به حل ریشه‌ای معضل اعتیاد جامعه در روستاهای ۹ شهرستان این استان اجرا می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، اکبر منتظر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح یاریگران زندگی با هدف حمایت از روستاهای پاک از مواد مخدر و مقابله با اعتیاد در روستاهای آلوده استان در روستاهای ۹ شهرستان استان اردبیل اجرا خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با اشاره به توفیقات اخیر کسب شده از سوی فرماندهی انتظامی استان اردبیل و سربازان گمنام امام زمان (عج) استان در کشف محموله‌های مواد مخدر از جمله کشف ۱۰۰ کیلوگرم حشیش اظهار کرد: با وجود این موفقیت‌ها، ریشه‌کنی معضل مواد مخدر از جامعه نیازمند عزم و اراده و مشارکت مردم به خصوص خانواده‌ها در این زمینه است.

منتظر اظهار کرد: علاوه بر تحمیل هزینه‌های کلانی که از محل مصرف مواد مخدر و مقابله با آن سالانه به دولت تحمیل می‌شود، هم اکنون ماهانه ۸۰ الی ۹۰ میلیارد ریال پول و اعتبار از سوی خانواده‌ها برای درمان فرزندان گرفتار اعتیاد در استان هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل برای حمایت از معتادان بی‌بضاعت، پوشش بیمه‌ای معتادانی که از مراکز خدمات درمان سرپایی اعتیاد موسوم به "ام ان تی" بهره می‌برند را در دستور کار قرار داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل یادآورشد: بدین ترتیب ۹۰ درصد از هزینه‌های درمانی معتادان مراکزی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند ۹۰ از طریق بیمه سلامت تامین خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر انجام وظایف مسئولان عضو شورای مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان‌ها گفت: این شورا در سال جاری علاوه بر تخصیص اعتبار و کمک‌های مالی و اعتباری به کمپ‌های ترک اعتیاد، ۲ میلیارد ریال برای مبارزه با اعتیاد در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار داده است.

منتظر خاطرنشان کرد: هم‌اکنون۶۸۷ معتاد در چرخه درمان سه مرکز درمان سرپایی اعتیاد خلخال قرار دارند و با راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد سرپایی دولتی این شهرستان نیز بخشی از معتادان تحت پوشش این مرکز قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت و تجهیز مرکز ماده ۱۶ استان برای نگهداری معتادان متجاهر استان و نیز نظارت بر مراکز درمان معتادان، مراکز بهبودی اقامتی استان اظهار کرد: دبیرخانه شورا بر اساس برنامه و ماموریت‌های ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر، در تمام عرصه‌های مقابله با ورود و عرضه، طرح‌های پیشگیری، درمان و آموزش با هماهنگی تمامی دستگاه‌های استانی برای دستیابی به جامعه عاری از مواد مخدر حرکت می‌کند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از ارائه تسهیلات ویژه خوداشتغالی به بهبودیافتگان خبر داد و افزود: در ۹ ماه سال جاری تعداد ۲۰۰ نفر بهبودیافتگان از تسهیلات وام خود اشتغالی استفاده کرده‌اند.

همچنین در این جلسه فرماندار خلخال از کشف ۲۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۲ ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: در این مدت ۵۶ نفر از توزیع کنندگان خرد و عمده مواد افیونی توسط ماموران پلیس دستگیر و دو دستگاه خودروی حامل مواد مخدر نیز توقیف شد.

سید جواد یحیی‌زاده از اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر و هدایت آنان به کمپ ترک اعتیاد امید خلخال خبر داد و اظهار کرد: در ۱۰ ماه سال جاری ۳۳۱ نفر معتاد در این کمپ بستری شدند که از این تعداد ۲۱۵ نفر خود معرف و ۶۶ نفر نیز معتاد متجاهر هستند که با دستور قضایی و با تلاش ماموران پلیس مواد مخدر به این کمپ هدایت شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha