۳۶ طرح صنعتی در خراسان رضوی آماده بهره‌برداری است

مشهد-ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: همزمان با آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۶ طرح صنعتی و تولیدی استان در رسته‌های مختلف با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده بهره‌برداری شده است.

امیررضا رجبی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان سرمایه گذاری برای بهره برداری از این طرحهای صنعتی بیش از ۱۸ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان است که زمینه اشتغال سه هزار و ۳۵۴ نفر را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: این طرحها در شهرستانهای سبزوار، گناباد، خواف، کاشمر، مشهد، بینالود، فریمان، چناران، تربت حیدریه، تربت جام و جغتای به بهره برداری می رسد و مربوط به تولید کالاها در حوزه منسوجات، صنایع غذایی، کانی های فلزی و غیرفلزی، ماشین آلات، مصالح ساختمانی و محصولات پلیمری است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کالاهای تولیدی طرحهای صنعتی مزبور شامل آجر و ملات نسوز، شیشه فلوت، کائولن، آهک هیدراته، فروسیلیکین متال، سی.تی. اسکن، دولومیت، انواع بطری دهان گشاد، بیل مکانیکی، لودر، انواع پتو، حلوا شکری و بیسکویت، بازسازی و نوسازی واگن، بتن سبک گازی، کنسانتره آهن، انواع پوره میوه و سبزیجات می شود.

رجبی تولید نخ دندان، پارچه کتان، نخ پلی استر و پارچه نسوز، کاتد مس، کنسانتره طلا، تولید پلاستیک های رول کشاورزی، ضدیخ و روغن سیلیکون و مایع ترمز، چینی بهداشتی، شیشه نشکن ساختمانی، الیاف مصنوعی، چاپ شیشه، ملات خشک، پور قهوه، لوله پلی اتیلن، درب و پنجره آلومینیوم، آجر سفال نیمه اتومات، شانه تخم مرغ و شانه میوه جات مقوایی، انواع لباس کودک و نوزاد، رخت آویز فلزی و گیره فلزی را از دیگر محصولات طرحهای صنعتی آماده بهره برداری در دهه فجر برشمرد.

وی یکی از مهمترین طرحهای صنعتی آماده بهره برداری در دهه فجر امسال را کارخانه آذرمینای جام در تربت جام ذکر و بیان کرد: این طرح در سال ۱۳۹۲ در زمینی به مساحت ۶ هکتار اجرا شد و اکنون پس از تامین سرمایه در گردش آن با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال تولید شیشه فلوت و سرمایه گذاری چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha