وزیر نیرو: تامین آب برای شاهرود از سد کالپوش اجرا می‌شود

شاهرود- ایرنا- وزیر نیرو گفت: پایدارسازی آب مورد نیاز شاهرود با تامین آب از سد کالپوش انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح های آب و فاضلاب شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان به خبرنگاران گفت: جبران کسری آب شهرستان شاهرود مدنظر است و این شهرستان  برای پایدارسازی آب نیازمند توجه است و طرحهای تعریف‌شده باید سرعت گیرد.

وی تاکید کرد: تامین آب برای شاهرود در سطح طرحهای اضطراری و هم در قالب آبرسانی از سد کالپوش مدنظر است.

وی با اشاره به لزوم آبرسانی از سد کالپوش به شاهرود ابراز داشت: به این منظور، نیاز است تخصیص هایی از سد کالپوش برای روستاهای در مسیر انجام شود و این مساله در دستور کار قرار دارد و انجام خواهد شد.

محرابیان بیان کرد: آب به میزان کافی برای این منظور و هم برای تامین نیاز شهر شاهرود وجود دارد.

وزیر نیرو درباره ضرورت تامین نیاز انرژی برق واحدهای تولیدی در شرق استان سمنان نیز افزود: پستی در شهرک صنعتی شاهرود مصوب شده بود که در دست اجرا است و اکنون برای پیشبرد امور پستی موقت راه اندازی شده است تا عملیات تامین و انتقال برق تکمیل شود.

افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان سمنان شامل افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در دامغان، افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان، آغاز ساخت سه‌هزار سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی استان سمنان در امیریه دامغان، بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب و افتتاح ۱۴ طرح آب و فاضلاب در شهرستان شاهرود، و افتتاح طرح‌های اقتصادی و عمرانی و همچنین حضور در میز ارتباط مردمی و نشست تخصصی با مدیران صنعت آب و برق در شهرستان سرخه، از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو به استان سمنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha