توسعه زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی در مناطق مرزی اهتمام دولت است

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی گفت: تامین آرامش خاطر مردم مناطق مرزی از طریق توسعه زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی با تفکر و حرکت جهادی اهتمام دولت است.

عابدین خرم روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ایستگاه پمپاژ ابراهیم سمیع در خداافرین اظهار کرد: توسعه و پیشرفت مرز از طریق حضور مردم اجرای طرح های کشاورزی و صنعتی اولویت دولت است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت عملیاتی، جهادی و در کنار مردم استف گفت: در این راستا یکی از دغدغه های ما اتمام طرح های نیمه تمامی است که از سال های قبل بازمانده است.

خرم با بیان اینکه دولت اعتقادی به کلنگ زنی طرح های جدید و افزایش طرح های نیمه تمام ندارد، گفت: اگر لازم باشد ما هر سال چند بار به مناطق مختلف استان می رویم تا طرح نیمه تمام نماند.

وی با اشاره به اینکه سیاست استفاده بهینه از آب و افزایش بهره وری در تولید کشاوررزی رویکرد دولت است، خاطرنشان کرد: دولت مسوول تامین زیرساخت هاست و دولت در انجام آن کوتاهی نمی کند

خرم با بیان اینکه ارسباران نگین آذربایجان و خطه قهرمان پروری است که آبادی آن تابعی از صلابت مردم آن است، از سرمایه گذاران دعوت کرد تا برای آبادی مناطق مرزی مشارکت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت سیزدهم صادق الوعد است، به فرماندار خداافرین تاکید کرد: مشکلات مردم را به جد دنبال و به موقع حل کند .

در ۲ سال آینده همه طرح های نیمه تمام استان آذربایجان شرقی در حوزه آب تکمیل می شود

یوسف غفارزاده مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اذربایجان شرقی هم با اعلام اینکه هفت طرح نیمه تمام آبی با یک هزار میلیارد تومان اعتبار در این استان همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداری رسد، گفت: در ۲ سال آینده همه طرح های نیمه تمام استان در حوزه آب به پایان می رسد.
وی با اشاره به اینکه طرح پمپاژ ابراهیم سمیع امروز پس از ۱۴ سال افتتاح می شود از مردم منطقه به دلیل تاخیر در تکمیل این طرح عذرخواهی کرد.

غفارزاده گفت: ارزش روز طرح ۲۵۰ میلیارد تومان است و با بهره برداری از آن ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه آبیاری می شود .

اسکندری، نماینده کشاورزان منجوان شهرستان خداافرین هم از اهتمام مدیریت ارشد استان در اتمام این طرح قدردانی کرد.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح تولید از ۱.۵ تن در هکتار به هشت تن خواهد رسید.

اسکندری با بیان اینکه بخش منجوان جایگاه سی آن جی ندارد، احداث آن را با توجه به فاصله ۷۰ کیلومتری آن با مرکز شهرستان از مدیریت ارشد استان خواستار شد.

وی افزود: در زمینه طرح آبیاری اراضی ۷۰۰ هکتاری در بخش آبیاری بارانی نواقصی داریم که امیدواریم فرماندار توجه ویژه ای نسبت به آن داشته باشد.

وی ساحل سازی ارس به منظور حفظ خاک را خواستار شد و ضعف زیرساخت های بهداشت و درمان و مدارس کانکسی را از مشکلات منطقه خداافرین عنوان کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در سفر به شهرستان خداآفرین، پروژه تونل‌ها و جاده‌های دسترسی سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی را با ارزش روز ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح کرد.

همچنین هفت باب مدرسه با افتتاح نمادین یک مدرسه شش‌کلاسه توسط استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان خداآفرین به بهره‌برداری رسید.

شهرستان خداافرین در ۲۲۵ کلومتری شال شرق تبریز واقع است و از شمال با کشور آذربایجان، از شرق با شهرستان کلیبر، از جنوب با شهرستان ورزقان و از غرب با شهرستان جلفا مرز کشوری و مرز شهرستانی دارد.

مرکز این شهرستان، شهر خمارلو است و این شهرستان سه بخش به نامهای مرکزی، گرمادوز و منجوان دارد.

روستای ابراهیم سمیع در دهستان منجوان غربی بخش خداآفرین واقع شده‌ است.

توسعه زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی در مناطق مرزی اهتمام دولت است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha