۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85018365
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۲ طرح دهه فجر در رازوجرگلان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی شد

بجنورد- ایرنا- ۶۲ طرح با اعتبار ۵۵۵ میلیارد ریال همزمان با سومین روز از چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان رازوجرگلان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار خراسان شمالی روز جمعه در آیین افتتاح متمرکز طرح های دهه مبارک فجر در شهرستان رازوجرگلان اظهار کرد: از این تعداد؛ ۵۹ طرح با اعتبار ۴۰۴ میلیارد ریال افتتاح و سه طرح با اعتبار ۱۵۱ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: بهره برداری طرح تامین برق و توسعه هزار و ۲۰۰ متر شبکه فشار ضعیف در شهر یکه سعود، گازرسانی بخش غلامان و سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر راز از جمله مهمترین این طرح ها است.

وی با بیان اینکه وحدت و یکدلی رمز تداوم روند توسعه در خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی بویژه رازوجرگلان سمبلی از وحدت در کشور است و همین امر از دلایل تداوم روند محرومیت زدایی و توسعه در این شهرستان مرزی است.

حسین نژاد افزود: دشمنان نیز با آگاهی از نقش وحدت در توسعه مناطق سعی در خدشه وارد کردن به این هدیه انقلاب اسلامی دارند.

وی با اشاره به بهره گیری دشمنان از ابزارهای گوناگون برای توقف روند توسعه در کشور، تصریح کرد: دشمن هیچگاه دست از دشمنی با این نظام انقلاب اسلامی بر نداشته است و هر بار با یک ابزاری سعی در تضعیف نظام اسلامی داشته است.

وی افزود: وقتی تحریم های اقتصادی اثری بر تضعیف اراده‌های مردمی نداشت، دست به اغتشاشات زدند تا با زیر سوال بردن امنیت روند پیشرفت کشور را متوقف کنند اما با مردم با ولایتمدارث این دسیسه آنها را نیز نقش برآب کردند.

اولویت بازگشایی مرز «پرسه سو»

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه بازگشایی گذرگاه مرزی پرسه سو از اولویت ها در رازوجرگلان است، بیان کرد: تاکنون پیگیری های زیادی برای بازگشایی این گذرگاه مرزی انجام شده و بزودی در کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا مردم این منطقه از منفعت های آن بهره مند شوند.

ایجاد گذرگاه "پرسه سو" در مرز بین خراسان شمالی و ترکمنستان از سال ۱۳۸۳ بین مسوولان ۲ کشور مصوب شد، اما این طرح بلاتکلیف مانده بود تا اینکه با رایزنی های دولت سیزدهم در سطح ملی و استانی جانی دوباره گرفت.

۵۱۶ طرح با اعتبار سه هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار همزمان با چهل و چهارمین ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

بیشتر این پروژه ها مربوط به بخش صنعت و معدن، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و شهرداری ها است و شهرستان شیروان با ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار بیشترین افتتاح طرح را دارد.

شهرستان مرزی ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد واقع است، سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۷۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

این منطقه، بخشی در تابعیت شهرستان بجنورد بود که در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به شهرستان ارتقا پیدا کرد و ۷۵ درصد از جمعیت این شهرستان ترکمنان اهل سنت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha