۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85020515
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح مطالعه و شناسایی نقاط ضعف خطوط گاز خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: طرح مطالعه و شناسایی نقاط ضعف خطوط گاز با هدف تقویت ان آغاز شد و توسط مشاور در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار کرد: مشاور نقاط ضعف را شناسایی و هزینه های مربوط را مورد بررسی قرار می دهد.
وی افزود: در دهه مبارک فجر به ۱۰ روستا و شهرک روستایی این استان با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان گاز رسانی شد که ۳۰۰ خانوار از آن بهره مند شدند.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: در این مدت به ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی استانی نیز گازرسانی شد که هفت میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
هاشمی اظهار کرد: همچنین گاز رسانی به ۹۲ روستا و شهرک روستایی ، اجرای پنج کیلومتر خط تغذیه تقویتی هشت اینچ، گاز رسانی به ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی، ساخت خط انتقال کارخانه آلومینیای جاجرم و شهرهای گرمه و جاجرم نیز آغاز شد.
وی افزود: در مجموع تمامی طرح های افتتاح شده و در حال کلنگ زنی ۴۸۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه و مورد نیاز است.
هاشمی گفت: استان خراسان شمالی تنها از خط گاز عسلویه بهره برداری می کند و در انتهای خط نیز قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: استان های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، مازندران و گلستان از خط عسلویه استفاده می کنند اما این استان ها از خط سرخس نیز بهره برداری می کنند.
هاشمی با بیان اینکه خراسان شمالی با این وجود هیچ قطع گاز در بخش خانگی نداشت تصریح کرد: کارکنان این شرکت برای برقراری جریان گاز تلاش های زیادی داشتند و حتی با ریسک توانستند گاز استان قطع نشود در حالی که با خطوط فشار بالاتر از سرویس خارج شدند.
وی تصریح کرد: ۲ ماه آینده خطوط انتقال گاز شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان تقویت خواهد شد و همچنین اینک تقویت خطوط سایر شهرها نیز در حال مطالعه است.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۹ نفر بر اثر مسمومیت گاز دی اکسید کربن جان خود را از دست داده اند که در مدت مشابه پارسال نیز همین تعداد بود.
هاشمی افزود: ۹۵ درصد علت مرگ این افراد بحث گرفتگی دودکش ها بوده است.
خراسان شمالی ۳۲۳ هزار مشترک گاز طبیعی دارد که ضریب بهره مندی از این انرژی در شهر و روستا حدود ۱۰۰ درصد است.
خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha