۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84960881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۲۲ میلیارد تومان برای طرح های گازرسانی خراسان شمالی مصوب شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۶۲۲ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری برای طرح های زیربنایی گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان مصوب شد.

به گزارش ایرنا سید محمود هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اعتبار مصوب این شرکت برای گازرسانی و طرح های زیربنایی ۱۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری های انجام شده این مبلغ به ۶۲۲ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: خط تغذیه به طول پنج کیلومتر ایستگاه شماره یک اسفراین، خط انتقال جاجرم، طرح توسعه آلومینای جاجرم و طرح های مقاوم سازی و بازسازی از مهمترین طرح های در دست اقدام است که در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: همچنین عملیات گازرسانی به ۱۰۲ روستای استان نیز در دست اجرا است که به صورت رسمی عملیات آن در دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد.

هاشمی افزود: از مجموع این طرح ها ۲۲ طرح در راز و جرگلان، ۱۳ طرح در اسفراین، ۱۰ طرح در جاجرم، ۱۳ طرح در گرمه، ۹ طرح در بجنورد، هفت طرح در فاروج و ۲ طرح در شهرستان شیروان است.

وی یادآور شد: اجرای این پروژه ها نیاز به ۴۵۴ کیلومتر شبکه گذاری است و در مجموع ۹۵۲ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد که پیش بینی می شود ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ادامه داد: امسال ۱۳ کیلومتر عملیات گازرسانی در شهرستان های گرمه با ۶.۵ کیلومتر، بجنورد ۲.۵، فاروج ۱.۵ و سایر مربوط به مابقی شهرستان ها انجام شده است.

۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و بیش از ۹۹.۶ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

ابلاغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی اظهار داشت: از محل سفر رییس جمهور به استان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد که در تفاهم نامه سه جانبه ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی خراسان شمالی مقرر شد تا برای لوله کشی منازل مددجویان این سازمان های حمایتی هزینه شود.

وی تصریح کرد: برای لوله کشی منزل هر مددجو ۶ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که در مجموع باید برای حدود هزار و ۴۰۰ خانوار هزینه شود.

شرکت گاز خراسان شمالی دارای ۳۴۸ هزار مشترک دارد و ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری خراسان شمالی ۱۰۰ درصد است.

تاکنون ۷۴۹ روستا از نعمت گاز برخوردارند و ارتقای درصد بهره مندی خانوارهای روستایی به ۹۹.۲ درصد رسیده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha