دهه فجر فرصتی نه فقط برای افتتاح+ فیلم

جیرفت- ایرنا- سفر فرماندار جیرفت به بخش جبالبارز تنها برای افتتاح طرح های دهه فجر نبود که آن هم بود اما در خلال این سفر، مدیران سازمان هایی که طرحی برای بهره برداری یا کلنگ زنی نداشتند نیز همراه شده بودند زیرا بنا بر آن بود که مشکلات مردم هم بررسی میدانی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا افتتاح طرح‌ها در جریان روزهای دهه فجر امری بدیهی و البته همیشه خوشحال کننده بوده است اما تلفیق آن با حضور در روستاها و مناطق سخت‌گذر برای آشنایی بیشتر با مشکلات و نیازمندی‌ها نیز در بخش جبالبارز جیرفت به این رویداد اضافه شد.

فرماندار شهرستان جیرفت در اولین فرصت افتتاح طرح‌ها از ابتدای روز یکشنبه بسیاری از مسئولان دستگاه‌های مختلف را که طرحی برای بهره‌برداری و کلنگ زنی نداشتند نیز همراه کرده بود تا به نقاط مختلف بخش جبالبارز بروند؛ بازدیدی که رییس دفتر ایرنا نیز تیم مدیران را همراهی می کرد.

احمد بلندنظر فرماندار شهرستان جیرفت در ابتدای این سفر در دهستان بنستان حضور یافت و گفت: حضور در مناطق مختلف به مناسبت افتتاح طرح‌ها در دهه فجر تجدیدمیثاقی با مردم و همزمان دیدن مشکلات از نزدیک است.

وی افزود: مدیران بخش های مختلف در جریان افتتاح طرح‌ها در بخش جبالبارز حضور پیدا کردند تا شرایطی فراهم آید از نزدیک با مشکلات و نیازمندی های مردم آشنا شوند.

افتتاح ۷۰ میلیارد ریال طرح

در مجموع پنج طرح با اعتبار هفت میلیارد تومان در بخش جبالبارز به بهره‌برداری رسید. یکی از طرح های افتتاح شده در روستای بنستان بود که دهیار این روستا در بخش جبالبارز گفت: بهره برداری از پروژه سنگ‌فرش و زیباسازی روستا با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان صورت گرفت.

طهمورث سنجری افزود: ۴۰۰ مترمربع کارگذاری معابر، نصب دوربین امنیتی و بهسازی کانال آب کشاورزی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل منطقه آب کشاورزی است و به هر دستگاه مرتبط برای حل آن مراجعه کرده‌ایم.

سنجری با بیان اینکه نیاز به احداث بند برای کنترل آبها وجود دارد اضافه کرد: آب روستا از چشمه‌هایی تغذیه می‌شود که در کف رودخانه است و گود افتادن آن کار انتقال آب را مشکل کرده است.

دهیار بنستان با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم در حفر چاه و لوله‌کشی روستا کمک کرد که جای تشکر دارد اظهارداشت: یکی دیگر از نیازهای این روستا ۸۰۰ متر انتقال شبکه برق است.

یکی دیگر از طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در بخش جبالبارز طرح بند سنگ سیمانی روستای گردین با حجم یک هزار و ۳۰۰۰ متر مربع و اعتباری بیش از ۲ میلیارد و ۹۳۵میلیون تومان بود.

این بند با هدف کنترل سیلاب، کاهش خطرات و اثرات تخریبی آن، پیشگیری از خشکسالی، جلوگیری از هدر رفت روان آب و تغذیه سفره های زیرزمینی ایجاد شد.

افتتاح تاسیسات شن و ماسه شهرداری جبالبارز نیز با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان و راه‌اندازی گلخانه شهرداری با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی از دیگر طرح‌هایی بود که در این سفر به بخش جبالبارز به بهره‌برداری رسید.

در این سفر همچنین مراحل ساخت طرح سوله ماشین آلات راهداری با پیش بینی اعتباری برابر با سه میلیارد تومان آغاز شد. نیاز به سوله راهداری در زمستان در این مسیر ترانزیتی در ۴۰ کیلومتری جاده جیرفت به ‌کرمان قدرت مانور را بالا می برد و می‌توان دستگاه های سنگین راهداری و شن و ماسه را در این محل نگهداری کرد.

در این سفر از راه روستایی زارین و پل در حال ساخت بر روی رودخانه زارین نیز بازدید شد. احداث پل زارین با هشت میلیارد تومان قرارداد آغاز شده و به گفته مدیر راهداری شهرستان جیرفت ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهدی امیراحمدی می‌گوید: امسال باوجود تخصیص نیافتن اعتبار کار متوقف نشد و پنج میلیارد تومان اعتبار برای اتمام کار نیاز است.

پل در حال ساخت روستاهای زیادی را به هم متصل می کند و راه دیگری به دلفارد محسوب می‌شود.

بخشدار جبالبارز هم مشکلات اصلی این منطقه را در زمینه راه دانست و گفت: ۲ بانده شدن این مسیر باید تکمیل شود؛ چند سال است کار خوابیده و در حد رفع تکلیف انجام می شود.

مهدی سعیدی با بیان اینکه در فصل تابستان در حوزه آب مشکلات زیادی داریم به یک مشکل مهم دیگر اشاره کرد و افزود: روستاها در حوزه مخابرات و آنتن دهی کمبودهای زیادی دارند.

وی یادآور شد: اگر برق قطع شود ارتباطات ما در زمینه موبایل و خط تلفن ثابت نیز به طور کامل قطع و در نتیجه ارتباط با شهرستان قطع می شود.

سعیدی با بیان اینکه بار کم کاری ادارات بر شانه بخشداری می‌افتد ادامه داد: تمامی مشکلات در حوزه سوخت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به ما منتقل شد.

نگاه مردم به این دولت است

بخشدار جبالبارز با اشاره به اینکه نگاه مردم به این دولت است اظهار کرد: دیوار بین بخشداری و دیگر دستگاه ها بویژه شهرداری را برداشتیم(تعامل نزدیک برای انجام امور) و با هم افزایی و همکاری مدیران، قسمت هایی از مشکلات بخش را حل کردیم.

فرماندار در پایان این سفر هم در حضور همه مدیرانی که او را همراهی کرده بودند و در پایگاه بین راهی راهداری گفت: شبکه توزیع گازرسانی در بخش جبالبارز ۱۶۰ کیلومتر، خط تغذیه ۱۲ کیلومتر و حجم عملیات ۱۷۲ کیلومتر است که ۱۱۶ کیلومتر آن انجام شده و ۵۱ درصد پیشرفت دارد که تاریخ اتمام آن سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.

بلندنظر درباره لوله کشی آب آشامیدنی سالم هم گفت: ۳۵ روستای منطقه باید ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری ‌شود که به این ترتیب ۹ هزار و ۲۷۴ نفر از آب بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: ۲۲ مخزن آب باید در کل جبالبار ساخته شود که تاکنون سه مخزن احداث شده و سه مورد دیگر در حال انجام است.

فرماندار جیرفت اظهار کرد: هشت کیلومتر جاده آسفالت در بخش جبالبارز برنامه‌ریزی شده بود که ۲ کیلومتر انجام شده و ۶ کیلومتر دیگر با مساعد بودن دما و شرایط آب و هوایی انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا بخش جبالبارز شهرستان جیرفت در جنوب کرمان یک هزار و ۱۴۰ کیلومتر وسعت و بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت دارد.

این بخش از مناطق زیبا و گردشگری استان و کشور مشتمل‌ است‌ بر سه‌ دهستان‌ به‌ نام های‌ رِضوان‌ (به‌ مرکزیت‌ روستای میجان‌ سفلا)، سَغْدَر (به‌ مرکزیت‌ روستای سَغدَر) و مَسکون‌ (به‌ مرکزیت‌ روستای محمدآباد)، ۲۲۹ روستا و شهر جبالبارز است.

شهرستان جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha