۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85022184
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پیشتازی ملایر در پوشش ۹۸ درصدی تلفن همراه در غرب کشور

همدان- ایرنا- رئیس اداره مخابرات شهرستان ملایر گفت: این شهرستان با داشتن ۱۱۸ سایت تلفن همراه و پوشش ۹۸ درصدی، رتبه نخست را در استان همدان و غرب کشور دارد.

"وحید غلامی" روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تلفن ثابت به عنوان قدیمی‌ترین و فراگیرترین وسیله ارتباطی و یکی از شاخص‌های عملکرد شرکت مخابرات در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای شرکت مخابرات در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی، افزود: سال ۱۳۵۷ چهار هزار خط تلفن ثابت در این شهرستان فعال بود که به برکت انقلاب اسلامی رشد چشمگیری در این حوزه در سراسر کشور شکل گرفت.

رئیس اداره مخابرات ملایر ادامه داد: هم اینک در شهرستان ملایر ۱۲۰ هزار خط تلفن ثابت فعال است که ۹۲ هزار شماره تلفن ثابت، دایر است.

غلامی با بیان اینکه ملایر با ضریب نفوذ ۴۲.۸ درصدی یکی از شهرستان‌های پیشرو در زمینه تلفن ثابت در استان است، بیان کرد: با توجه به جمعیت بالای روستایی و در راستای اجرای سیاست عدالت اجتماعی شرکت مخابرات، توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار همچون مناطق شهری در دستور کار است.

به گفته وی، در این رابطه از ۲۰۴ روستای دارای سکنه این شهرستان، ۱۳۲ روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت تلفن سیمی برخوردارند و ۷۲ روستای مابقی در بستر سیم‌کارت GSM فعال‌ هستند که هزینه آن مطابق تلفن‌های ثابت است.

رئیس اداره شرکت مخابرات ملایر با اشاره به فعالیت دفاتر خدمات ارتباط روستایی پس از انقلاب، گفت: تعداد دفاتر خدمات ارتباطی روستاییICT در سال ۱۳۵۷ صفر بود، در حالی‌که به برکت انقلاب اسلامی، ۲۳ دفتر ICT روستایی در سطح روستاها و ۴۲ دفتر در سطح این شهرستان فعال است.

پیشتازی ملایر در پوشش ۹۸ درصدی تلفن همراه در غرب کشور

غلامی همچنین تعداد مشترکان تلفن همراه سیم‌کارت‌های ثابت دایمی و اعتباری همراه اول در این شهرستان را ۴۶۱ هزار شماره عنوان کرد و افزود: پوشش اینترنت تلفن همراه در باندهای ۲G، ۳G و ۴G حدود ۷۵ درصد این شهرستان را پوشش می‌دهد.

وی یادآور شد: در حوزه دیتا و اهمیت دسترسی و رشد روزافزون دسترسی مشترکان به اینترنت، شرکت مخابرات به عنوان متولی توسعه و ارائه زیرساخت، پس از انقلاب دستاوردهای بسیار خوبی را کسب کرد.

رئیس اداره مخابرات ملایر بیان کرد: در حال حاضر ۲۷ هزار مشترک اینترنت پرسرعت ADSL در سطح این شهرستان فعال است که از این تعداد پنج هزار و ۷۰۰ شماره در مراکز روستایی است.

غلامی تاکید کرد: در شهرستان ملایر ۱۲ شرکت ISP تحت فعالیت شرکت‌های خصوصی مشغول به خدمات‌دهی اینترنت هستند که از برکات انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه پهنای باند این شهرستان به ۴۰ گیگابایت در حال حاضر رسیده است، افزود: در حال حاضر میزان مصرفی پهنای این شهرستان در حوزه تلفن ثابت و همراه، حدود ۱۸ گیگابایت است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فیبرنوری و اهمیت انتقال داده با سرعت و حجم بالاتر موجب استفاده از بستر فیبر نوری در این شهرستان شده است، ادامه داد: در همین رابطه بیش از چهار هزار کیلومتر مسیر فیبر نوری اجرا شده که پیگیر اجرای طرح فیبر نوری در مناطق مسکونی با همان کیفیت نیز هستیم.

رئیس اداره مخابرات ملایر یادآور شد: بیشتر دستگاه‌های اجرایی شهرستان ملایر به شبکه فیبر نوری پرسرعت متصل شده‌اند.

غلامی گفت: فیبر نوری این شهرستان محدودیتی برای پهنای باند و سرعت اینترنت ندارند و مشترکان هر سرعتی را در بستر فیبر نوری درخواست کنند، ما همان سرعت را تحویل می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در این زمینه طرح‌هایی همچون ابر و باد داریم که با مودم رایگان بستر فیبر نوری را به مردم ارایه می‌دهد.

۲۵ طرح با بیش از ۱۳ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است

رئیس اداره مخابرات ملایر همچنین به طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر اشاره کرد و افزود: همزمان با دهه فجر ۲۵ پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان آماده بهره‌برداری است.

غلامی ادامه داد: امسال با احتساب طرح های هفته دولت با ۳۸ طرح و اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان، در مجموع ۳۰ میلیارد تومان طرح مخابراتی برای توسعه زیرساخت‌ها، اجرای طرح ها، بهره‌برداری و رضایت‌مندی مردم هزینه شد.

به گفته وی، باید بر عهد خود با مردم بمانیم تا بتوانیم خواسته انقلاب و پیام امام راحل را که همان خدمت صادقانه به مردم است، در سطح این شهرستان جاری و ساری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha