مفهوم روستا و نیازهای آن، پیش از انقلاب به حال خود رها شده بود

اصفهان-ایرنا-معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در حالی که بیش از نیمی از جمعیت کشور پیش از انقلاب در روستاها زندگی می‌کردند نه تنها شاخص‌های پیشرفت ضعیف بود بلکه روستاها و نیازهای آنها به حال خود رها شده بود.

امیرحسین مدنی، شامگاه پنجشنبه در پایان سفر خود به اصفهان برای بهره برداری همزمان از ۱۴ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال‌زایی روستایی در کشور، در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امروز هر روستا برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزشمند است و سرشار از ظرفیت و فرصت تلقی می‌شود.

وی افزود: وجود ۳۰۰ مدرسه تنها با یک نفر دانش آموز در مناطق مختلف کشور نمود اهمیت روستاها برای نظام است بطوری‌که اکنون هیچ نقطه عشایری وجود ندارد که از مدرسه حتی به شکل کانکسی بهره مند نباشد.

مدنی به غفلت از روستاها و بی توجهی به زیرساخت‌ها در دوره پیش از انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: نبود جاده و امکان دسترسی به نقاط دیگر و بدنبال گذران زندگی در جغرافیای محدود مردم روستاها در آن زمان حتی نمی‌دانستند در چه عصری زندگی می‌کنند و در دنیای پیرامون آنها چه می‌گذرد، اما این امکان به موهبت انقلاب اسلامی با استقرار بسیاری از زیرساخت های ارتباطی و خدماتی مهیا شده است.

وی به پیشرفت افزون بر ۸۰ درصدی خدمات به روستاها در بهره مندی از آب،برق، گاز و جاده پس از انقلاب تاکنون اشاره و بیان کرد: ایران اکنون در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها و شاخص‌های مربوط به آن جزو ۲۰ کشور برتر جهان است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته که به برکت خون شهدا تحقق یافته آنگونه که شایسته بود تبیین نشده و بی توجهی به این مساله کوتاهی در حق شهداست.

مدنی گفت: انبوه خدمات صورت گرفته در روستاهای کشور پایان راه نیست بلکه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب باید در خدمات دهی به این مناطق به نقطه مطلوب و رضایت بخش برسیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: این مقوله بسیار اهمیت دارد زیرا تقویت روستاها و استقرار خدمات و امکانات در آنها کاهش انگیزه مهاجرت ساکنان آنها و سپس کنترل پدیده حاشیه نشینی در کلان‌شهرها را به‌دنبال خواهد داشت.

معاون توسعه روستاها و مناطق محروم کشور با بیان اینکه از ۲ هزار شاهراه روستایی در کشور پس از انقلاب تاکنون به ۵۰۰ مورد رسیدگی شده است، افزود: دولت سیزدهم بهبود و تقویت هزار شاهراه روستایی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: معادن بسیاری در کشور وجود دارد که به دنبال نبود جاده و سایر زیرساخت‌ها امکان بهره‌برداری از آنها میسر نیست.

مدنی تبدیل روستاها از شرایط سربار به مولد را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: دولت مصمم است با احداث زیرساخت‌های مورد نیاز، مقوله تولید در روستاها را رونق دهد و اقتصاد روستایی را تقویت کند.

به گزارش ایرنا، در سفر یک روزه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، آیین بهره برداری از ۱۴ هزار طرح اشتغال روستایی استان های اصفهان، بوشهر، ایلام، مرکزی، خوزستان و گلستان بطور همزمان در واحد تولید و بسته بندی آب معدنی روستای سیبک از مناطق سردسیر و صعب العبور شهرستان فریدونشهر در غرب استان اصفهان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha