رایزن فرهنگی ایران: عراقی ها پیش از ما به خود پیروزی انقلاب را تبریک می گویند

بغداد-ایرنا- غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق می گوید عراقی ها پیش از ما ایرانی ها به انقلاب اسلامی علاقه نشان می دهند و کشورشان را خواستگاه اصلی انقلاب می دانند.

اباذری در گفت و گو با ایرنا در حاشیه برگزاری جشن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بغداد گفت: امام راحل (ره) ۱۵ سال در نجف اشرف زندگی کردند و تنها ۱۰ سال در ایران زیستند بنابراین عراقی ها، خودشان را پیشرو در انقلاب اسلامی می دانند و پیش از تبریک گویی به ما به خودشان تبریک می گویند.

رایزن فرهنگی ایران به اظهارات علمای عراق از جمله شهید محمد باقر صدر اشاره کرد که گفت: آن چیزی که انبیای الهی در خواب می دیدند محقق شد و آن هم محقق شدن نظام جمهوری اسلامی ایران در کره زمین بود.

اباذری به حضور گسترده مسئولان متعدد کشوری و نیز عشایر و روحانیون عراقی و اساتید دانشگاه در مراسم گرامیداشت دهه فجر اشاره کرد و گفت: هر سال استقبال و حضور پر رنگ تری می بینیم و حتی کسانی که ما موفق به دعوت آنها نشدیم به این مراسم می آیند.

رایزن فرهنگی ایران: عراقی ها پیش از ما به خود پیروزی انقلاب را تبریک می گویند

غلامرضا اباذری به برنامه های متعدد گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد، کربلا، نجف، اربیل، سلیمانیه و بصره اشاره کرد و گفت: برنامه های خوبی داشتیم که با استقبال و اشتیاق عراقی ها برگزار شد.

عصر روز جمعه مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور دهها تن از چهره های کشوری سیاسی، فرهنگی، اجتماعی عراق و سفرا و دیپلمات های سایر کشورها در هتل المنصور بغداد برگزار شد.

رایزن فرهنگی ایران: عراقی ها پیش از ما به خود پیروزی انقلاب را تبریک می گویند

در این مراسم محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با خوشامدگویی به مهمانان به پیشرفت های ایران اسلامی بعد از انقلاب در عرصه های متعدد اشاره کرد.

آل صادق به روابط محکم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق پرداخت و گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری عراق درهم تنیده و شدیدا از هم تاثیرپذیر است. ما ریشه های تاریخ تمدنی مشترک و قدیمی با عراق داریم و حوادث زودگذر سیاسی نمی تواند به آن ضرر بزند.

رایزن فرهنگی ایران: عراقی ها پیش از ما به خود پیروزی انقلاب را تبریک می گویند

در این مراسم همچنین، دکتر عبدالله علیاوی نماینده رئیس جمهور عراق، پیام تبریک عبداللطیف رشید رئیس جمهور این کشور را با تاکید بر کمک های متعدد ایران به عراق به ویژه در جنگ با تروریسم، قرائت کرد.

پیش از این نیز برنامه گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز پیروی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ویژه خانواده های ایرانی مقیم بغداد، با سخنرانی سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق و نیز محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق، عصر چهارشنبه در محل تالار «شهید العراق»، مقر جریان حکمت ملی عراق و به میزبانی سید عمار حکیم برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha