حقوقدان عراقی: انقلاب اسلامی ایران باید چراغ راه کشورهای دیگر باشد

بغداد-ایرنا- سعد البخاتی حقوقدان عراقی با تاکید بر ضرورت جهاد تببین در معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران می گوید این انقلاب باید چراغ راه دیگر کشورها برای رهایی از سلطه غرب و شرق باشد.

البخاتی در گفت و گو با ایرنا در حاشیه یکی از مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بغداد، می گوید: انقلاب اسلامی ایران به رهبری بنیانگذار آن، قدرت و عزت، کرامت و شجاعتی داد که امت را از ترس به اقتدار و از ضعف به قدرت هدایت کرد. به این ترتیب، جمهوری اسلامی ایران پناهگاهی برای کشورهایی شد که دارای عمق راهبردی با ایران هستند.

حقوقدان عراقی می افزاید: از همه سران کشورهایی که ابعاد راهبردی مشترکی به جمهوری اسلامی ایران دارند می خواهیم که به روش و رویکرد امام خمینی (ره) و امام خامنه ای اقتدا کنند و اسلوب آنان را چراغ و مسیر و مبداء برای ساخت نظام سیاسی خود در آن کشورها کنند.

سعد البخاتی به ضرورت جهاد تببین برای تثبیت و تعمیق دستاورهای انقلاب اسلامی ایران اشاره می کند و می گوید: اهمیت جهاد تبیین و روشنگری کمتر از جهاد میدانی و ایثار جان نیست.

به گفته البخاتی «جهاد روشنگری برای توضیح و تبیین تحریف ها در اندیشه های اسلامی صحیح و دستاورهای انقلاب، ضروری است و بنابراین مسئولان فرهنگی باید به فکر راهبردی باشند که فرهنگ عزت، عقیده و کرامت زنان، جوانان و کل جامعه را تغذیه کند.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha