رئیس مرکز مطالعات راهبردی عراق: جبهه فرهنگی انقلاب از عرصه نظامی هم حساس تر است

بغداد-ایرنا- «جمعه العطوانی» رئیس مرکز مطالعات راهبردی «افق» بر این باور است که جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ایران از عرصه نظامی هم حساس تر و اهمیت جهاد تبیین در این راستا قابل درک است.

العطوانی در گفت و گو با ایرنا در بغداد و در حاشیه گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در موسسه بررسی های راهبردی «العراق» می گوید: انقلاب اسلامی اکنون دیگر فقط متعلق به ایران نیست و تبدیل به یک امت و محوری کامل شده که تمامی نام های دیگر مانند نژاد، قومیت، جغرافیا و مرزها در آن ذوب شده است.

جمعه العطوانی تصریح می کند: این انقلاب، علاوه بر مجاهدت در عرصه های نظامی در زمینه اندیشه ای و جهاد تبیین نیز که مورد تاکید رهبر جمهوری اسلامی است در حال فعالیت است. من بر این باورم که جبهه اندیشه ای و فرهنگی حتی از جبهه نظامی، حساس تر و مهم تر است.

به گفته این تحلیلگر عراقی، «انقلاب اسلامی اکنون بالنده است و همه بحران ها را پست سر گذاشته است.»

رئیس مرکز مطالعات راهبردی افق، یکی از نشانه های بالندگی و رشد خیره کننده جمهوری اسلامی ایران در سایه انقلاب را خصومت های غرب با جنگ، فشارها و تحریم های غربی علیه ایران می داند و می افزاید: ایران اکنون در عرصه فناوری، شانه به شانه کشورهای پیشرفته دنیا حرکت می کند و در پهنه جغرافیای سیاسی نیز از غزه و بیروت تا صنعا و تهران، حرف های تعیین کننده برای گفتن دارد. این امواج میلیونی جوانان محور مقاومت با تاسی به انقلاب اسلامی و الهام گرفتن از نهضت امام خمینی (ره) خواهد توانست پیروزی نهایی را علیه استکبار جهانی محقق کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha