روایت نویسنده عراقی از صدور فرهنگی انقلاب اسلامی ایران

بغداد-ایرنا- «محمد الیاسری» نویسنده و تحلیل گر عراقی در گفت و گو با ایرنا از ابعاد صدور فرهنگ انقلاب اسلامی ایران به خارج از مرزهای آن می گوید.

الیاسری در حاشیه مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز انقلاب از سوی جمعیت «القلم» در مرکز بررسی های راهبردی «العراق» با عنوان «روش ما مقاومت است» با اشاره به مثال های تاریخی و متغیرهای مختلف منطقه ای در سایه انقلاب اسلامی ایران، این نهضت را الهام بخش جنبش های منطقه ای حتی در میان حرکت های سنی مذهب دانست و گفت: ما چند پایتخت عربی را می بینیم که به سمت و جهت قطب نمای انقلاب اسلامی ایران متمایل شدند و یقین یافتند که مواضع جمهوری اسلامی ایران محکم و ثابت است.

روایت نویسنده عراقی از صدور فرهنگی انقلاب اسلامی ایران
نشست اندیشمندان عراقی جمعیت القلم به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران

به گفته الیاسری امروز در لبنان، سوریه، یمن و عراق این فرهنگ انقلاب اسلامی، آشکار است.

نویسنده عراقی تاکید می کند: در آینده، تمام منطقه از نظام های وابسته به غرب آزاد خواهد شد. ما امروز شاهدیم که جامعه آمریکا از داخل در حال خورده شدن است و به همین ترتیب، وضعیت ضعف و آشفتگی در رژیم صهیونیستی نیز مشهود است.

محمد الیاسری می افزاید: مثال دیگر، مصر است که از کشورهای مقابله کننده با رژیم صهیونیستی بود. نظام حاکم در مصر با ورود به سازش با رژیم صهیونیستی ضعیف تر شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسلمانان به ویژه اهل سنت مثلا در تونس و الجزایر از انقلاب اسلامی، روحیه گرفتند و تاثیر پذیرفتند. این مصداق صدور فرهنگی انقلاب ایران با بازگرداندن روحیه اعتدالی و تصحیح گر اسلام است.

تحلیل گر عراقی ادامه می دهد: انقلاب اسلامی آمد تا مسیر جریان ها و جنبش های اسلامی سابق را تصحیح کند.

الیاسری با اشاره به اینکه امروز، ایران ام القرای کشورهای اسلامی است ، ثبات در مبانی اسلامی و اصولی جمهوری اسلامی را رمز موفقیت انقلاب در صدور فرهنگ خود می داند و تصریح می کند: در سال های جنگ تحمیلی، اتحاد جماهیر شوروی می خواست با ایران این معامله را بکند که در مقابل توقف حمایت ایران از مجاهدان افغان، شوروی هم از رژیم بعث در عراق حمایت نکند اما جمهوری اسلامی این شرط را نپذیرفت زیرا ملت افغانستان، تحت اشغال و مستضعف بودند و این موضع اصولی اسلام است. ما شاهد بودیم که اردوگاه شرق چگونه از هم پاشید و اکنون نیز شاهد ضعف و عقب نشینی آمریکا در راس اردوگاه غرب هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha