چهره سیاسی عراقی: انقلاب اسلامی ایران نهضت انسانی بدون مرز است

بغداد-ایرنا- کارشناس و چهره سیاسی عراقی می گوید انقلاب اسلامی ایران تنها یک انقلاب در محدوده جغرافیای مشخص نیست بلکه جنبشی انسانی و جهانی برای همه آزادی خواهان است.

دکتر «سمیره الموسوی» نماینده اسبق پارلمان عراق در گفت و گو با ایرنا در حاشیه برگزاری جشن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بغداد به گستره جهانی تاثیرات انقلاب اسلامی ایران در تحرک بخشی به آزادی خواهان جهان پرداخت.

الموسوی گفت: نباید گمان کنیم که انقلاب اسلامی ایران فقط منحصر به یک عقیده یا مذهب یا جغرافیا و کشور و منطقه ای خاص است. این انقلاب یک نهضت انسانی جهانی نشات گرفته از شرع الهی است.

شخصیت عراقی گفت: من امام خمینی (ره) را فردی می دانم که کره زمین را با انسانیت و ایمان بالایی مشاهده و بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف آن را می دانست. با این درک و ایمان، او زمین را با نفس های پاکش سیراب کرد.

الموسوی به موفقیت های ایران در سایه انقلاب اسلامی با وجود همه فشارهای استکبار اشاره کرد و گفت: پیشرفت های ایران با وجود تحریم ها و فشارهای غرب، همه را شگفت زده کرد.

مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور دهها تن از چهره های کشوری سیاسی، فرهنگی، اجتماعی عراق و سفرا و دیپلمات های سایر کشورها در هتل المنصور بغداد برگزار شد.

در این مراسم محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با خوشامدگویی به مهمانان به پیشرفت های ایران اسلامی بعد از انقلاب در عرصه های متعدد اشاره کرد.

آل صادق به روابط محکم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق پرداخت و گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری عراق درهم تنیده و شدیدا از هم تاثیرپذیر است. ما ریشه های تاریخ تمدنی مشترک و قدیمی با عراق داریم و حوادث زودگذر سیاسی نمی تواند به آن ضرر بزند.

در این مراسم همچنین، دکتر عبدالله علیاوی نماینده رئیس جمهور عراق، پیام تبریک عبداللطیف رشید رئیس جمهور این کشور را با تاکید بر کمک های متعدد ایران به عراق به ویژه در جنگ با تروریسم، قرائت کرد.

پیش از این نیز برنامه گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز پیروی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ویژه خانواده های ایرانی مقیم بغداد، با سخنرانی سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق و نیز محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق، عصر چهارشنبه در محل تالار «شهید العراق»، مقر جریان حکمت ملی عراق و به میزبانی سید عمار حکیم برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha