فعال شدن کانون‌های دانش آموزی، راهکار افزایش انگیزه رقابت‌های ورزشی است

شیراز - ایرنا- سرپرست تیم بسکتبال دانش آموزان تهران با بیان اینکه از وزارت آموزش و پرورش می خواهیم کانون ها را فعال کنند، ‌گفت:‌ اگر قرار است جوانان با انگیزه ای داشته باشیم و در نهایت پرچم ایران را در مسابقات بین المللی بالا ببرند راهی نداریم جز اینکه کانون های دانش آموزی را فعال کنیم.

حمید صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و در حاشیه مرحله نهایی مسابقات بسکتبال دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه افزود:‌ برگزاری مسابقات مختلف برای کانون ها موجب می شود جوانان آبدیده شوند و آزمون و خطاها مشخص شود.

توجه به تیم های شهرستانی
وی در مورد سطح کیفی مسابقات هم گفت: پس از ۲ سال دوری از این بازیها به دلیل کرونا این مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و باید به تیم های شهرستانی توجه شود و به آن بها دهیم.
سرپرست تیم بسکتبال تهران قهرمان این دوره از مسابقات ادامه داد:‌ بازیکنان تیم ملی از دل همین مسابقات آموزشگاهی شکوفا می شوند چرا که شاهد بودیم شهرستانی ها همچون فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، لرستان، تهران و توابع تیم های خوبی را روانه مسابقات کرده بودند برای همین باید به شهر ستانی ها توجه شود چرا که همه آنها فرزندان این آب و خاک هستند.
صادقی با اظهار اینکه آموزش و مسابقه ۲ مقوله اصلی برای شکوفایی استعداد هاست اظهارداشت:‌ از مسئولان آموزش و پرورش می خواهیم به پایه ها به ویژه نونهالان اهمیت دهند و با اینکه در طول سال بیش از ۱۰۰ مسابقه انجام می دهند اما لازم است برای اینکه تیم ملی قوی داشته باشیم مسابقات بیشتری را برگزار کنند.

فیلم مصاحبه

میزبانی خوب شیرازی ها
وی ازمیزبانی خوب شیرازی ها تقدیرکرد و بیان داشت:‌ آنها نشان دادند که میهمان نواز خوبی هستند و امکانات مناسبی را در اختیار دانش آموزان قرار دادند و از نظر غذا و خوابگاه هم خدمات خوبی ارائه کردند.

به گزارش ایرنا، رقابت های والیبال و بسکتبال دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه با عنوان گرامیداشت شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه در شیراز برگزار شد.
افزون بر یک هزار دانش آموز پسر از سراسر کشور در قالب ۶۴ تیم در بسکتبال و والیبال در این رقابت ها حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha