۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85038621
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره برداری تبلیغاتی ترامپ از یک حادثه در اوهایو

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۳
کد خبر: 85038621
بهره برداری تبلیغاتی ترامپ از یک حادثه در اوهایو

تهران- ایرنا- ساکنان فلسطین شرقی در اوهایو آمریکا پس از خروج دو هفته پیش یک قطار از ریل و ریختن مواد شیمیایی سمی در این شهر، می گویند نگران هستند با دوش گرفتن به بیماری مبتلا شوند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز با حضور در این شهر در تلاش برای بهره برداری تبلیغاتی است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز، ساکنان فلسطین شرقی شهری در اوهایو می گویند به دنبال وقوع این حادثه دچار سردرد، سوزش شدید چشم و سایر مشکلات سلامتی مبتلا شده اند.

فلسطین شرقی( East Palestine) شهری در ایالت اوهایو کشور ایالات متحده آمریکا است که جمعیت آن در سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی، ۴٬۷۲۱ نفر بوده‌ است.

در روز سوم فوریه (۱۴ بهمن) یک قطار حامل مواد شیمایی در شرق اوهایو از ریل خارج شد. حدود ۵۰ واگن از ۱۵۰ واگن این قطار از ریل خارج شده و مواد «وینیل کلراید» به آرامی از پنج واگن آن در هوا آزاد شدند. خدمه این قطار پیش از آتش گرفتن این مواد شیمایی بسیار قابل اشتعال و سمی، آن را در یک محیط کنترل شده آتش زدند و یک ستون دود تیره از آن بر جای ماند.

به دنبال وقوع این حادثه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا دونالد که در تلاش است سال بعد نامزد ریاست جمهوری شود، با حضور در این شهر از این فرصت استفاده کرد و انتقادات شدیدی را به نحوه پاسخ دولت فدرال به این فاجعه زیست محیطی مطرح کرد.

ترامپ همچنین با سوء استفاده از حادثه به وقوع پیوسته، میان کارگران اورژانس مواد غذایی، وسایل بهداشتی و بطری های آب توزیع کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد جو بایدن پس از بازگشت از سفر اخیر خود از اوکراین مقداری پول برای ساکنان فلسطین شرقی کنار گذاشته باشد.

براساس این گزارش، یک روز بعد از خروج قطار از ریل، یک هشدار رسمی به ساکنان محلی داده شد که باید از منطقه حادثه دور شوند. اما در روز هشتم فوریه دستور تخلیه ساکنان منطقه شرقی اوهایو به طور رسمی لغو شد زیرا مقامات ادعا کردند که پایش لحظه‌ای هوا و آب هیچ سطحی از آلودگی بالاتر از حد مجاز را نشان نمی‌دهد.

به استناد گزارشهای خبری، عواقب حادثه خروج قطار اوهایو از ریل که مواد شیمیایی سمی را وارد محیط زیست کرد، بیش از یک هفته است که ساکنان منطقه آسیب دیده را آزار می‌دهد، اما این حادثه تا همین اواخر به سختی توجه رسانه‌های اصلی آمریکایی را به خود جلب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha