استاندار: دانشگاه‌های مازندران تکیه‌گاه جامعه و دولت هستند

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: دانشگاه های این استان به عنوان مرکز اتاق فکر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تکیه گاه دولت و  جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور روز چهارشنبه در نشست روسای دانشگاه‌های مازندران باحضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ساری افزود: دانشگاه های استان نقش مهمی در تحقق تمدن اسلامی دارند و نگاه مسوولان به مراکز آموزش عالی فرهنگی و علمی است.

وی خاطر نشان کرد: اثرگذاری دانشگاه ها در پیشرفت ایران اسلامی بی بدیل است و همواره دشمنان درصدد ضربه زدن به این مراکز آموزش عالی هستند.

استاندار مازندران گفت: باوجود تمام کارشکنی های دشمنان اما دانشگاه های استان با پیروی از رهنمود های رهبر معظم انقلاب به اقتدار ملی و فراملی دست یافتند.

حسینی پور افزود: فداکارترین یاران انقلاب از بطن دانشگاه برخواستند و جهت گیری علمی در چارچوب اخلاق و معنویت براساس نیاز سنجی و سرمایه گذاری امر مهمی است که در برنامه های وزارت علوم وجود دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه تکیه گاه دولت و مردم و دیدبان کشور در مسیر توسعه است و از وزیر علوم می خواهم با توجه به ظرفیت های اقتصادی استان، دانشگاه ها در بحث اقتصاد دریا و توسعه صادرات به کشورهای منطقه باتوجه به سیاست های دولت در احیای کریدور شمال جنوب پای کار بیایند.

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: در طرح احیای دانشگاه کشاورزی و توسعه تولیدات باغی و زراعی با سامانه های نوین باید دانشگاه های استان پای کار باشند و از مسوولان وزارت علوم می خواهیم در این خصوص مازندران را کمک کنند.

حسینی پور خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی بیش از پیش در دانشگاه های کشور و استان رواج پیدا کرده و فرهنگ تمدنی و اسلامی بعد از انقلاب اسلامی در دانشگاه ها تبلور یافت.

وی ادامه داد: نگاه رییس جمهور در دانشگاه های کشور بسیار فراگیر و ارزنده است و دانشگاه های مازندران هم در مسیر مشخص شده از سوی دولت سیزدهم در حرکت است.

استاندار مازندران تصریح کرد: دانشگاه های مازندران تاثیرگذاری شگرفی در سطح علمی کشور دارند که باید برای توسعه روزافزون تلاش کرد.

حسینی پور افزود: زیرساخت دانشگاه های استان فرسوده است و از وزارت علوم می خواهیم نسبت به تامین اعتبار برای رفع این چالش اقدام کنند و مساعدت لازم در این خصوص انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز چهارشنبه در قالب سفر ۲ روزه به منظور دیدار با روسای دانشگاه‌های مازندران و آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم کشاورزی مازندران به مازندران سفر کرده است.
در استان مازندران ۱۱۹ دانشگاه دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی، علمی و کاربردی و پزشکی وجود دارد و بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ها به مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha