۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85049362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح کتابخانه گردی در کتابخانه‌های عمومی کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- به مناسبت نوزدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح "کتابخانه گردی" از امروز دوشنبه به مدت ۲ روز در ۱۶ کتابخانه عمومی استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: طرح کتابخانه‌گردی در روزهای دوشنبه و سه شنبه (۱۵ و ۱۶ اسفند) با دعوت از علاقه مندان به کتابخانه‌ های عمومی و اجرای برنامه های متنوع اجرا می شود.

محمد مخدومی با اشاره به اینکه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی مطابق تقویم کشوری ۱۷ اسفند هر سال است، افزود: امسال به دلیل اینکه روز ۱۷ اسفند مصادف با نیمه شعبان و تعطیل رسمی است برنامه‌های نهاد کتابخانه های عمومی به ۲ روز زودتر موکول شد.

وی اضافه کرد: مطابق دستورالعمل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتابخانه گردی شامل کتابخانه‌های مرکزی، اصلی، تازه تاسیس و بازگشایی شده در هر شهرستان است و این طرح، ۱۶ کتابخانه عمومی را در ۱۰ شهرستان استان کردستان شامل می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اینکه این طرح از امروز در استان آغاز شده است، گفت: در این طرح مسئولان، عموم مردم و تمام اقشار جامعه می توانند از کتابخانه های عمومی بازدید کرده و علاوه بر عضویت رایگان در کتابخانه با فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد عمومی و مردمی بیشتر آشنا شوند.

وی یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی مرکزی، امام خامنه‌ای، شهید مطهری، فردوسی و شهید ملاحیدر فهیم روستای آویهنگ در شهرستان سنندج، شهید ملا محمد امینی در سقز، شهید نجات اللهی و شهید شهسواری در شهرستان بیجار، شهید بهشتی در دیواندره و شهید مجید شهریاری در شهرستان دهگلان برخی از کتابخانه هایی هستند که در این ۲ روز میزبان طرح کتابخانه گردی هستند.

مخدومی همچنین کتابخانه‌های عمومی ملاحسن دزلی، شهید جلال بارنامه و شهید ملامحمد ذبیحی بیساران در شهرستان سروآباد، نبی اکرم (ص) در شهرستان بانه، شهید مدرس در قروه، امام خمینی (ره) مریوان و شهید نعمتی کامیاران را از دیگر کتابخانه‌های میزبان این طرح در استان اعلام کرد.

به گفته وی اجرای طرح بازدید دانش آموزان، مسابقه نقاشی، نمایشگاه کتاب، اجرای طرح درختکاری، نشست‌های کتاب خوان، کارگاه های آموزشی، دوره‌های مشاوره، نشست هم اندیشی با مسئولان و برنامه های ویژه در بخش کودک از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در این ۲ روز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اجرای طرح " اهدای کتاب، اهدای دانایی" به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، اضافه کرد: بر این اساس افراد و خیرین می توانند به منظور بهره‌مندی سایر علاقمندان، کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.

استان کردستان در حال حاضر دارای ۸۱ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۵۳ باب نهادی و ۲۹ باب مشارکتی است و نزدیک به ۴۵ هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha