۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۰۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85056637
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: نان سنتی همدان حمایت شود

۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۰۳
کد خبر: 85056637
فرماندار: نان سنتی همدان حمایت شود

همدان-ایرنا- سرپرست فرمانداری همدان خواستار اتخاذ تدابیر مقتضی از جمله تفاوت در دستمزد کارگر و قیمت نان در هنگام نرخ گذاری به منظور حمایت از نان سنتی شد.

به گزارش ایرنا، مسلم مخفی شامگاه دوشنبه در کارگروه آرد و نان شهرستان همدان با اشاره به سختی کار نانوایی ها اظهار داشت: با توجه به تقاضای نان سنتی و تمایل مردم به آن باید با نگاه حمایتی در قیمت و سایر شاخص ها تفاوت های قایل شویم که به توسعه نانوایی های سنتی منجر شود.

وی با بیان اینکه سهمیه آرد نانوایی ها باید ساماندهی شود افزود: با استفاده از دستگاه های کارت خوان ویژه نانوایی ها عملکرد آنها در میزان مصرف آرد و فروش شفاف و نظارت در این زمینه تسهیل شده است.

سرپرست فرمانداری همدان با قدردانی از نانوایانی که عملکردشان رضایت مردم را به دنبال دارد تصریح کرد: هدف از تشدید نظارت بر عملکرد نانوایی ها مچ گیری و برخورد قهری نیست چون اکثریت نانوایان افراد متعهد و دلسوزی هستند که از آنها قدردانی می کنیم.

مخفی گفت: افزایش نرخ دستمزد کارگر و نرخ نان در نانوایی های سنتی در برخی از استان های کشور موجب گرایش نانوایان به این شیوه طبخ نان شده است.

از یک هزار و ۸۳۵ نانوایی در استان همدان ۵۸۵ نانوایی در شهرستان همدان فعال است.

فرماندار: نان سنتی همدان حمایت شود

تامین نیروی کار شرکت ها از طریق کاریابی ها

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان در نشست مدیران موسسات کاریابی شهر همدان با تاکید بر اشتغالزایی به عنوان برنامه با اولویت دولت گفت: کاریابی ها حلقه واسطه و بازوی تاثیرگذار حوزه اشتغالزایی هستند.

اسدالله ربانی مهر اظهار داشت: افزایش ارتباط و تعامل موسسات کاریابی ها با نهادهای موسسات دولتی و شرکت های خصوصی در ایجاد اشتغال پایدار و رسیدن به اهداف شان موثر و راه گشا است.

وی ادامه داد: کاریابی ها با به روزشدن و اطلاع رسانی به عموم مردم در جهت معرفی نیروهای کار می توانند تاثیرگذار و نقش آفرین باشند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: شرکت های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی باید نیروی کار مورد نیاز خود بالاخص کارهای خدماتی، فنی و مهندسی را از طریق کاریابی ها تامین کنند.

ربانی مهر تاکید کرد: توانمندسازی و تقویت کاریابی ها در دستور کار اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ موسسه کاریابی خصوصی در شهر همدان فعالیت می کنند، از این موسسات خواست اشتغال ایجاد شده را در سامانه رصد ثبت کنند.

در این جلسه رئیس اداره کار شهرستان همدان و رئیس مجمع کاریابی ها و چند نفر از مدیران موسسات کاریابی مهمترین مسائل و مشکلات این موسسات را مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha