افزون بر ۱۳۰درصد از منابع آب تجدیدپذیر در یزد برداشت می شود

یزد - ایرنا - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه در دنیا حداکثر ۴۰ درصد و در کشور ۸۵ درصد از منابع آب تجدیدپذیر برداشت می‌شود، گفت: اما این رقم در استان افزون بر ۱۳۰ درصد است.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، "جواد منصوری" در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اشکذر در راستای رویداد آب شهرستان‌ها افزود: در استان یزد بیشترین میزان از آب تجدیدپذیر برداشت می شود که باعث افت بیش از پیش آب‌های زیرزمینی شده است.

وی با تشریح تغییرات اقلیمی که در دنیا اتفاق افتاده و آثار محلی آن در استان یزد که در قالب خشکسالی های اخیر و سیل مردادماه مشاهده شد ، اظهار کرد: تا قبل از این سیل، استان یکی از خشک ترین سال های اخیر را تجربه می کرد که با ورود این سیل، تغییر اقلیم روی دوم سکه خود را نشان داد.

منصوری، پدیده فرونشست زمین و ایجاد فروچاله ها در بزرگترین دشت استان(دشت یزد اردکان)، بیشترین میزان این پدیده نگران کننده را تا ۱۵ سانتیمتر در منطقه رستاق بیان کرد و گفت: این دشت که دشت ممنوعه بحرانی است بیش از ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را در خود جای داده هنوز برداشت بی رویه انجام و متوسط افت ۴۵ سانتیمتری این دشت را بدنبال داشته است.

فرماندار اشکذر نیز در این نشست بر شتاب بخشی به ایجاد تصفیه خانه ارگان های مختلف به خصوص شهرداری تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha